Ris och köttbullar?
Vad kan man göra för maträtt av ris och köttbullar?
Vad kan man göra för maträtt av ris och köttbullar?
Tänker göra mycket och frysa in maten. Därför kan jag inte koka potatis, när potatisen inte kan frysas.
du vill alltså ha olika maträtter med ris och likadant med köttbullar??
Ja tack
ris : flygande jakob, ugnstektfalukorv, korvstroganoff, kinamix & kassler,kyckling,köttfärsås,
Köttbullar: olika pasta sorter, stuvade makaroner,potatisgratäng,
det är vad jag kommer på förtillfället :)
Hör av mig om jag kommer på mer :)
Vad händer med potatisen om den fryses?
jag gör ofta matlådor med potatis i och har aldrig märkt att det inte går.....
tack jenn06
jag skulle vilja ha en maträtt där både ris och köttbullar ingår.
annki72
Jag har läst att kokt potatis inte går att frysas, för då faller den sönder i mitten och blir till en blöt sörja.
Så det går att koka potatis och frysa in med köttbullar + sås?
det vet jag tyvärr ingen :(
Någon som har ätit Ris och köttbullar?
Kanske man inte kan kombinera detta??
ris + delade köttbullar och massor av grönsaker. enklast att ta wokgrönsaker så slipper man planera själv utan bara hälla i en påse och steka med köttbullarna medans riset kokar.
Jossebell
Tack det skall jag testa
Gör en god tomatsås, jag brukar göra med saffran och vitlök, i med köttbullarna och låt bli varmt! Ris till funkar utmärkt!
gott till är en klick fraiche eller thaisås.
tack
Gor kottbullar men krydda med spiskummin, lite paprikapulver, oregano, vitlok salt och peppar. Hacka lite svarta oliver och feta ost och lagg i oxa.
Detta e jattegott med ris&tzatziki!
Jag gör ofta en tomatsås med: krossad tomat, lök, mycket vitök och lite kanel och spiskummin till köttbullar (kryddade med vitlök, mynta och spiskummin) och serverar med ris och tzatziki.
Jag fryser också mat med potatis ganska ofta. Visst, den blir ju inte riktigt lika bra som nykokt, men helt ok för en matlåda.
Potatisgratäng och potatismos funkar finfint att frysa tex.