ont vid nysning!
ska det vara normalt att det kan gora allvarligt ont vid en nysning nar man ligger ner!
livmodern drar i hop sig men att det gor ont
nagon som vart med om det samma
ska det vara normalt att det kan gora allvarligt ont vid en nysning nar man ligger ner!
livmodern drar i hop sig men att det gor ont
nagon som vart med om det samma
MInst 3 gånger när jag har nyst har det gjort ont i min mage! Det går ju över rätt fort, men det hugger till nere i "tjej magen"
Det är ligamenten som inte hinner med att töja sig i "skaplig" takt, lika om man reser sig för fort osv, så det är helt normalt. Kan hjälpa att krypa ihop lite grann om man känner att man ska nysa, likaså liksom veckla ut sig om man ska resa sig upp ![]()
jag har känt likadant och har blivit lite orolig. Det är vårt första barn och vet inte vad av det som känns är normalt eller inte...
Hejs, är i v22 och har fortf asigt ont när jag nyser..e nog ingen fara me d!
Japp, samma här! Händer också ibland när jag vrider kroppen. Det är tydligen några "band" livmodern är upphängd i som dras ut för fort. Men det är inget farligt! Händer mej nästan varje dag! =)
Ligamenten är det som blindness skriver..inge farligt. Jag som är pollen allergiker och har astma nyser och hostar om vartannat flera ggr per dag och det gäller att krypa ihop med benen upp mot magen när man känner att det är på väg...annars gör det så j-la ont!
phuuuu pustar ut fast det e andra barnet e man ju lite orolig eller hur.. hiihihihiiihi
hoppas att man inte far ont vid nasta nysningar da
Har likadana smärtor, och kan få det även om jag hostar kraftigt och/eller ligger "tokigt". Fått höra att det är sammandragningar och inget farligt.
oki tackar för era vänliga svar hittils
hur mår ni hittils utan dessa nysningar hihihi
måste bara säga att det är så skönt att veta att fler upplever samma saker som man själv gör!
Har också fått ont vid nysningar, men inte sagt nåt, trodde att det var en tillfällighet först, men det händer ofta att det gör ont...
Förutom det är det väl bra, illamåendet försvann runt v.16 men hälsade på idag v.20 hehe
Tack o lov att fler har det så, jag började tro jag var skum. Det gör så förbannat ont när jag nyser, ner mot äggstockarna nästan, afst lite högre upp. Får lixom hålla i där med händerna om jag ska "överleva" känns det som.. jaja lite överdrivet var det där kanske. Men ONT gör det!
Jag får ont varje gång jag nyser, är pollenallergisk så det är en del nysningar nu..
Halloj! Har oxå fått väldigt ont ibland vid nysningar när jag sitter ner och undrat varför. Vad skönt att det alltid finns kloka tjejer på FL som vet
usch ja här är ännu en pollenallergiker som lider av detta...denna grav kom det dessutom nästan direkt ![]()
asgarv hihihihi
visst man far otrloigt ont knappast att det e sant...
nysa borde heta ngt annat ist'llet da man e gravid hahahaha
Jag minns inte om jag fått ont vid nysning, men däremot så hade jag hosta för ett tag sen och det kunde göra jätteont i "magen" (eller ligamenten antagligen då som ni beskriver) när jag hostade och låg ner. Men då hjälpte det också att krypa ihop till en boll. ;)