• Tweety74

Törstig - hela tiden

Är det någon som är som jag. Är TÖRSTIG hela tiden. Hjälper inte att dricka vatten, eller något annat heller för den delen. Nästan så jag funderar på att ta ett glucos bara för att vara säker.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-15 11:24:10:
    Glömde skriva att jag är i v 22.

• Svar på tråden Törstig - hela tiden
  • Pethrelita

Jag är ständigt törstig men så är jag också i v. 34. Tidigare var jag inte speciellt törstig utan det har kommit den senaste veckan..

• Monqan

Hej!

Jag är också törstig hela tiden, mina sockervärden i blodet är helt fina men de hittade glukos i urinet (lite bara)? Det är skumt. I vanliga fall ska man ha över 10 i blodsockervärde innan det går ut i urinet men det kanske är annorlunda när man är gravid.
    Är nog inte konstigt att man är törstig men alltid bäst att ta ett test för att vara på den säkra sidan.

Mon

• Monqan

Glömde skriva, är i vecka 25

• Carin82

Jag har oxå väldigt törstig nu i slutet av graviditeten. Och då var jag orolig att jag skulle ha åkt på graviditetsdiabetes men efter att jag hade gjort ett test så visade sig att jag inte äns var i närheten av det så jag antar att det bara är tyngden som gör att man blir törstigare.

Men det kan vara en ide och göra ett nytt belastningstest om man är orolig, för törst är en av symptomerna för diabetes.

• Mummynr1

Jag är med väldigt törstig. Är i vecka 24. Kan dricka hela tiden. När jag var på läkarbesök i februari på mvc kollade dom sockret på mig och det var som det skulle.

• Carin82

Jag gjorde ett ibörjan på min gravidtet och då var värdet ganska högt och sennär jag blev så där jätte törstig nu i slutet så gjorde jag ett till och då var värderna bättre.

Men tycker att man ska göra testet igen när man har kommit en bit in i graviditeten, för det kan ju ändras under graviditeten. Det vill säga om man känner att man är väldigt törstig...

• Skeppet

Jag blev törstig i v. 8-9 och har varit det hela tiden. Jag dricker vatten och te och springer på toa för jämnan. Har bra värden. Tänk på att fostervattnet byts ut så det krävs mycket vatten.

• Tweety74

Tack för alla svar!
    Ska på rutinkontroll om ngn månad. Ska be dem kolla lite extra

Skeppet - är det därför man är törstig, pga fostervattnet?

• Norrlandsflamman

Jag var törstig jämt och ständigt under min andra graviditet och funderade också på grav.diabetes. Belastingstestet visade dock negativt. Under ultraljud i v. 22 visade det sig att jag hade lite för lite fostervatten och elv tillsagd att dricka mer. Så törsten har nog alltid en orsak! Drick massor!

• Pethrelita

Man ska dricka mer än vad man gör när man inte är gravid, närmare 2½-3 liter om dagen och får man då inte den mängden i sig så är det inte så himla konstigt om man känner sig ultratörstig...

• miss marion

Här är en till... kan bli så törstig att jag skulle kunna DÖDA någon för ett glas vatten! Det hjälper knappt att dricka för jag är törstig hela tiden och har varit det ett tag nu. (är i v. 29)

• izadora

En till som hela tiden har varit super törstig. Dricker hur mycket som helst varje dag. Kommer lätt upp i 5 liter minst, men ingen diabetes och barnmosrskan ser inget fel i det. Tvärtom.
    Precis som miss marion har man tillfällen då man verkligen skulle kunna döda för att få vatten och man mår verkligen fysiskt dåligt innan man får det trots att man kanske den dagen redan druckigt flera liter.

• ia81

En till!! är i v 39 och blir snart tokig, dricker allt!!! Blir ju inte bättre av att det är lika på natten och en klunk av något gör att man måste gå på toa, hua tur att det snart är klart

Svar på tråden Törstig - hela tiden