• AnetteGunnarsson

Ni med rödhåriga barn!?!?

Hejsan!

Undrar bara lite..

Ni som har barn som har rött hår.. Hur/vilken färg hade han/hon när hon kom ut ur magen??
    Hade han/hon redan rött hår då, eller brunt eller va va det då?? :)
    Hur tidigt kan man liksom se att ens barn kommer bli rödhårig??

Det är ju jätte vanligt att man har rött piggment i håret, men då syns det ju i det bruna liksom.. Men de som får rött hår kan de också ha brunrött i början..?
    :)

Tack för svar!

Vänlig hälsning
    Anette

• Svar på tråden Ni med rödhåriga barn!?!?
  • 85a

jennifer var först ljusblond när hon kom ut sen har det börjat bli rödlätt

• anna ruffs

de jag känner som har rödhåriga barn, och som jag själv såg ut när jag föddes, kom ut med knallrött hår från början, mne jag tror att det är vanligare att håret är ljust och sen blir rödare, mörkare rött brukar inte utvecklas förrns i puberteten

• 85a

nej, jag är ljusblond och min man brunhårig men min mamma är knallröd så det kanske slårigenom är som sagt en väldigt stark färg

• fiddeli

min dotter hade inte så mycket hår när hon föddes, men det lilla som fanns var brun/rött. nu när hon är 3 är det "ljuskopparrött" med blont i hårbotten.

• Nisses lada brinner

Varför undrar du det?

• Rigmor Mortis

Jag föddes med knallrött hår, som dock föll av efter ett tag. Sen blev jag ljusblond och har mörknat, dock inte tillbaka till det tjusiga röda, jag fastnade vid cendre. Ja, jag är bitter.

• Elin HK

Junior kom ut med ljusrött hår, men helt tydligt att det var rött (både jag och hennes pappa är iofs rödhåriga så...). Jag tror att det kommer att mörkna lite med tiden, jag är ju också rödhårig och mitt hår var bara ljusrött när jag var bebis.

• AnetteGunnarsson

Hehe okej tack så mycket för svaren!!

Undrar för jag visste inte innan för några dagarsedan då jag fick reda på att man kan få ett rödhårigt barn trots att ingen är rödhårig, men att barnet kan få det om man bara har liiiiite rött piggment..

Vår dotter föddes och har mycket och mörk brunt hår med lite rött i som man kan se lite i ibland, som i mitt hår så ser man liiiite rött ibland... Undra därför om man kunde se redan nu om hon blir rödhårig eller ej....
    :)

• Elin HK

tips: kolla ögonbrynen, är de vita så är ju chansen stor att hon kommer bli rödhårig. Det är ju sällan en brunhårig person har vita ögonbryn och fransar...

• Jacobsson

Min sambo  och jag är båda blonda och vår son är blond men vår lilla är rödhårig från födseln. Barnens mormor är rödlätt men ingen annan.

Alexander 040916, Elisabeth 060517
  • Emil06

Min son var klart rödlätt när han kom ut men har blivit ljusare nu med tiden, han e 10 mån !
    Jag är själv rödhårig, mycket mer då jag var barn, sen i tonåren blev det mörkare rödlätt. Min bror har alltid haft några nyanser ljusare än mig, å även så i hyn, han blir lättare röd, å fastän jag oxå blir det om jag inte e försiktig så kan jag å får bättre färg än han.
    Båda mina föräldrar är brunetter men min mormor var rödhårig, hon i sin tur fick en väldigt rödhårig son (det var riktigt orange ) å 2 brunhåriga döttrar!

• e bennet

Jag föddes totalt jävla rödhårig från början, och det har inte gått över än...

• Zoe80

Både jag och min sambo är mellanblonda men vår lilltjej kom ut med mörkbrunt hår som blir mer och mer rött för varje dag som går... vi får se vad hon får för hårfärg när hon blir lite större (bara sex veckor än så länge).

Lycklig mamma till underbara Wilma 2007-03-26
  • Hellen68

Mina döttrar kom ut med världens vackraste kopparröda färg. Och det har hållt i sej... Nu när dom kommit i tonåren så har dom börjat färga håret svart och brunt. Dom har varit så less på sin färg och jämt få kommentarer om deras vackra hårfärg.
    När sönerna föddes så hade dom lite ljusrött bland det blonda men det har försvunnit och dom är blonda/mellanblonda.
    Såg i äldsta sonens skäggväxt att det fanns rött i det.(Han är 20 år)

• lurksmulan

Vår son föddes rödhårig, och är det fortfarande vid 2 års ålder.
    Vi har rött på båda sidor om familjen så det känns inte så konstigt att han blev det.

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
Svar på tråden Ni med rödhåriga barn!?!?