• Lorelei

Biverkningar när man väl slutat med Cerazette!?!

Tog min sista Ceraxette den 9e maj (för ca en vecka sedan). Mensen har inte kommit, ingen ägglossning i sikte. Däremot är jag hemma sedan två dagar med kraftigt illamående, risig mage, grym huvudvärk, yrsel och trött så jag nästan ramlar omkull. Kallsvettas och frossa om vart annat. Trodde först att det var influensa på gång men det stämmer inte heller. Mår nu som jag gjorde när jag var nygravid. Vet att jag inte är gravid (testade i morse för säkerhets skull)...

Är det någon som varit med om att få biverkningar när man slutat med minipiller?!

• Svar på tråden Biverkningar när man väl slutat med Cerazette!?!
  • Lizette

Undrar också om biverkningar efter att ha slutat med cerazette. Jag har precis slutat för lite mer än en vecka sen och är helkonstig i magen, svagt illamående, känner mig jätteöm i magen. Däremot fick jag mens direkt efter att jag slutat.

• Lorelei

Jag hade hoppats på att mensen skulle komma tillbaka ganska fort, men så verkar det inte bli

Jobbigt och gå runt och må dåligt och inte veta om det är influensa på gång eller biverkningar...

• Lizette

Hoppas din mens kommer snart eller att du är gravid:)(Du kan ju ha testat för tidigt) Jag vet i och för sig inte om det var min riktiga mens för precis när jag slutade med pillrena hade jag småblödningar som blev kraftigare av att jag slutat.

• Lorelei

Bör inte vara graviditet. Vi har varit försiktiga just för att jag gärna vill ha mens emellan och veta att allt fungerar som det ska. Hade sex på lördagen, tog sista pillret på onsdagen... bör inte ha blivit något av det tycker jag.

• Oliviasthlm

När jag slutade med Cerazette för drygt ett år sedan så mådde jag också jättekonstigt, kände mig sjuk och bara låg och sov i typ två dagar. Hade även vissa graviditetssymptom. Av vad jag har läst på forum så verkar det vara ganska vanligt att må skumt när man slutat med Cerazette.
    Min mens kom två veckor efter att jag slutade med pillrena.
    Hoppas du mår bättre snart!

• Lorelei

Skönt att höra att jag inte är ensam för jag började faktiskt undra lite. Känns ju märkligt att vara hemma från jobbet för biverkningar av pillerna. Men som jag har mått senaste dagarna hade jag inte kunnat vara på jobbet. Idag fick jag i mig lunch! 1/3 portion spagetti och köttfärsås... första riktiga maten sedan i söndags kväll.

• elviraanton

Jag slutade med mina piller den 22 april.

Jag ha inte fått mens, men mår lite halvtaskigt, mest huvudvärk.

Det som förbrylla mig är att om jag ha missat ett piller innan, så ha jag alltid fått en liten blödning, men nu ha jag inte haft nån sen jag slutade.

Kan det vara så att jag är gravid?? Vore lyckligast då, men jag våga ej hoppas!?

När tycker ni jag ska testa mig??

• Lorelei

Då håller vi tummarna för att du är gravid tycker jag! Vet inte när man ska testa... tror att det stod något om 19 dagar på förpackningen (dvs 19 dagar efter att man tror att det kan ha hänt typ)...

• elviraanton

det som är lurigt är att jag inte vet när jag ska ha mens, ha inte haft det på 6 år...

jag slutade dessutom mitt i en karta

• Lorelei

det ska inte spela någon roll när man slutar med dem eftersom alla piller är likadana.

Svar på tråden Biverkningar när man väl slutat med Cerazette!?!