• izadora

Tvätta allt?

Packade precis upp madrass, bäddmadrass och spjälsängsskydd från Ikea. Är det meningen att man ska tvätta detta eftersom det luktar pecka eller räcker det kanske med att hänga ut det och vädra det? Allt det andra har jag ju tvättat men just detta blev jag lite undrande över?

• Svar på tråden Tvätta allt?
  • vill bli mamma meddetsamma

jag packade också upp mitt ikeakit häromveckan och jag tvättade allt utom madrassen. Känns bäst så för det luktade lite fabrik... glöm inte torktumla kudden och täcket efteråt, annars blir det helt konstigt. lycka till!

• izadora

Kudde, täcke och det är redan tvättat. utan det är den tjocka madrassen i botten och en bäddmadrass samt det man har runt i sängen för att skydda barnet från spjälorna i sängen

• PussPrinsen

näää...du ska inte behöva tvätta madrassen! det står på omslaget att den skall vädras minst 24 timmar innan man bäddar för att den ska släppa i från sig doft och dylikt..!

men spjälsängsskyddet har jag tvättat, bebisen kommer ju direkt kontakt med det när den vuxit lite!

• lillaleiasmammma

inte behöver ni tvätta spjälskyddet. Ska ni tvätta allt som bebis kommer kontakt med så börja med soffan, mattan på golvet, prydnadkuddar, överkast till er säng mm mm . Bebisens kläder o sängkläder räcker, alltså det den har på kroppen hela tiden.

• zasata

jag tvättar inte allt! tvättat nästan alla kläder, och de e nog bara det..och dom flesta filtarna och örngott också då.

men s om lillaleiasmammmma sa, skam an tvätta matta också med..?

• Maggis Nervis

Om spjälskyddet luktar illa så kan man ju bara skölja upp det... Själv tvättar jag bara nya kläder och sovkläder...

*Vilda babyn i magen och Vilda barnet utanför*

tvätt av spjälskyddet rekommenderas eftersom det luktar pekk och inte mamma och pappa/ ens hem. Men gör ni som ni vill.

Svar på tråden Tvätta allt?