• Mirris

Min hund har käkat massor med "tacoköttfärs" med lök i!!!

Förbenade lilla tjyvhund!!

Jag hade ätit tacos framför tvn.. det var kanske 200 gr köttfärs en halv stekt lök kvar i skålen!

Då ringde det på dörren. Jag går å öppnar o pratar med hon som kom. Gav hennes hundar vatten o en godis.

Ebba hälsade oxå, men så försvann hon. Jag trodde hon gick in o la sig. TÄNKTE inte på köttfärsen! F*N.
    Efter 2 min så slår det mig att hon nog är på vardagsrumsbordet.

Springer in, och mycket riktigt.. en skamsen vovve rapar o hoppar ner på golvet.

Det var SOPRENT i skålen.

Sitter i telefonkö till veterinären nu.. måste veta om det finns nåt jag kan ge henne som "dämpar"!

Det var "tacosås hot" .. och så lök.. jämrans skit.

Nu kommer jag vara skitnervös för att hon ska bli förgiftad.. hennes mamma åt lök och låg sen 1 vecka i Strömsholm och fick blodtransfusion för 2 år sen.
    Dom trodde hon ätit lök då.

"häng kvar så star vi straxt hand om er..." "Tack för att du väntar...."

• Svar på tråden Min hund har käkat massor med "tacoköttfärs" med lök i!!!
  • Brollie

En grej som man kan göra för att hunden ska kräkas, om den tex ätit glas, är att ge sparris på burk, det binder ihop det som ska upp o hundar spyr oftas av sparris....

• olpansfamilj

oj, min hund har ätit det ofta och inget har hänt!!! Och han är överkänslig mot allt normalt....hur går det?

• azofia

Rå lök är ju farligare än stekt lök faktiskt men klart det inte är bra med löken och kryddorna för din hund.

Hur mår hunden nu?

• Mirris

Nu har dom svarat iallfall.. hon skulle gå o prata med en veterinär!!

Fy sjutton!

• Hugos    mamma

ge din hund salt då spyr hon häll salt långt bak på tungan

• Mirris

Hon ligger här bakom mig o sover tror jag..

Jag tror hon skäms!

Jag hoppas hon har en stålmage och inte märker av det här!! Men man blir ju lite orolg när man vet att lök INTE är bra, och särskilt när man sett det på nära håll!

• azofia

Nej inte hälla i hunden salt, det är verkligen inte att rekomendera.

Brollie: sparris ger man för att skydda magen och tarmarna mot de vassa glasbitarna om hunden ätit det, hjälper alltså inte i aktuella fallet om hunden blivit förgiftad, vilket jag inte tror den blivit då löken inte var rå.

• Brollie

Den som sa det till mig sa att de även kräks av det men men... olika bud.

• Mirris

*pphhuu*

Hon trodde inte det skulle vara nån större fara. Inte mer än diarré o en o annan kräka!

Men det kan vi ta! Så länge vi slipper åka till veterinär.

I morrn skulle vi köra med ris o fisk (om hon nu blir dålig i magen idag).

Nu ska vi väl ta på oss o åka iväg dit vi var på väg förut.

Tack för alla svar o tips. Man kan lita på er

• flixflax

Tror det är värre med kryddorna än löken. Eftersom löken inte var rå. Sen beror det ju på hur stor hund du har. Är det en liten hund är det ju MYCKET mat.

Svar på tråden Min hund har käkat massor med "tacoköttfärs" med lök i!!!