• tekla1

hjälp ...söker svar av pappor !

Hej

Jag är en blivande bonus mamma åt en liten flicka, men kruxet är att hon inte är född ännu. Jag är tillsammans med man sedan början av året som under förra hösten hade "one nigh stand" sex med en kvinna 2 ggr och hon blev då gravid. Vår relation startade flera månader efter det hänt så han visste redan att han skulle bli pappa när vi träffades samt han har varit ärlig och rak om allt från första början. Kvinnan som är gravid bestämde sig för att behålla barnet på egen hand utan att rådfråga min man men nu vill han hjälpa till så mycket som möjligt. Vilket jag förstår han ska ju bli pappa för första gången.

Min fråga till pappor och män är hur kan jag stödja honom i sin papparoll på bästa sätt? hur mycket kan en man göra de första månaderna med en bebis ?Kanske har någon varit med om något liknade som att blivit ofrivillig/ oplanerat pappa?

tack för svar, ps vi planerar själva att skafaf syskon ganska snart till stybarnet så vi blir en egen liten familj..med bonus barnet inkluderat såklart

• Svar på tråden hjälp ...söker svar av pappor !
  • Mor Jenny

Måste bara säga att jag tyckte om et jag läste! Ingen aggrition mot någon, verkar som du är en förstående människa! Lycka till med allt!
    Kram

• tekla1

Tack, jag hoppas att det ska gå bra ! ....men ibland är jag orolig över allt som kommer även om jag försöker tänka klart, vuxet och ansvarstagande så är man liksom ingen övermänniska.
    Mest orolig hur kvinnan ska pressa min man i olika situationeri framtiden, har sett, hört om många mammor som ställer orealistiska krav på pappor och hotar med att ta ensam vårdnad om de inte gör som de säger....

• Mor Jenny

Ja det finns verkligen dom som är sånna! Som ställer till det för en!

Men det finns oxå dom som kommer jätte bra överens! Å dom har ju inte haft nåt "riktigt" förhållande, så hon har väl igentligen inte så mycke å komma mä!?

Jag tycker att det är bra av din kille att stå för sitt kast, han va ärlig mot dej å han tar sitt ansvar! Han vill ju även skaffa familj med dej!

Jag tycker att han verkar vara en bra kille!

Jag hoppas ni får det bra tillsammans!

Kram Jenny!

Svar på tråden hjälp ...söker svar av pappor !