hjälp ...söker svar av pappor !
Hej
Jag är en blivande bonus mamma åt en liten flicka, men kruxet är att hon inte är född ännu. Jag är tillsammans med man sedan början av året som under förra hösten hade "one nigh stand" sex med en kvinna 2 ggr och hon blev då gravid. Vår relation startade flera månader efter det hänt så han visste redan att han skulle bli pappa när vi träffades samt han har varit ärlig och rak om allt från första början. Kvinnan som är gravid bestämde sig för att behålla barnet på egen hand utan att rådfråga min man men nu vill han hjälpa till så mycket som möjligt. Vilket jag förstår han ska ju bli pappa för första gången.
Min fråga till pappor och män är hur kan jag stödja honom i sin papparoll på bästa sätt? hur mycket kan en man göra de första månaderna med en bebis ?Kanske har någon varit med om något liknade som att blivit ofrivillig/ oplanerat pappa?
tack för svar, ps vi planerar själva att skafaf syskon ganska snart till stybarnet så vi blir en egen liten familj..med bonus barnet inkluderat såklart