• Silverkatten06

Resevagn med vändbart handtag

Nån som kan rekommendera en bra vagn med vändbart handtag? Jag är på jagkt efter en smidig vagn att ha som resevagn. Övriga önskemål är fullt liggläge och suflett.

• Svar på tråden Resevagn med vändbart handtag
  • guldplutt

varför vändbart handtag? menar du som på "riktiga" vagnar att man kan flippa över styret så att barnet åker antingen framåtvänt eller bakåtvänt? känns i så fall väl inte supernödvändigt för en resevagn?

vi har en babytravel paraplysulky som resevagn. den har fullt liggläge och suflett, samt en tillhörande väska som man kan stoppa ner den i på flyget. kostar strax under tusenlappen. carena har liknande modeller.

• Silverkatten06

ja, jag menar sånt handtag man flippar över styret på. Supernödvändigt är det kanske inte, men det är himla praktiskt att enkelt kunna vända vagnen för att undvika regn, vind och sol.

Dessutom är sonen inte så stor än så jag vill helst ha honom vänd mot mig ett tag till, men om några månader vore det ju skönt att kunna vända honom framåt och de vagnar jag sett har inte ens haft en vändbar sittdel.

• guldplutt

hmm, nja då kan jag nog inte hjälpa dig. min uppfattning är att resevagnar är ngt lite billigare som man inte behöver vara så rädd om, och då försvinner ju lite av de finesser man får på vanliga vagnar.

• Silverkatten06

Nån annan som känner till en smidig vagn med vändbart handtag?

• porceline

du ja såg en sån på blocket i morrse..
    ja maila att ja ville se mer bilder på den..
    men den va redan såld..
    men sök på blocket på sulky vändbar...så finns de nån tror ja..

den ja såg som vart såld.. va från ABC vagnar.. eller nått sånt..

• Silverkatten06

TACK för tipset! Hittade en bild på en ABC Tech Rider som ser fin ut och har vändbart handtag. Vet du nån butik som säljer ABC-vagnar?

• Silverkatten06

Tack för länkarna. Hittar också bara på nätet, men man vill ju gärna se vagnen innan man bestämmer sig helt.

Finns här nån som känner till en butik i Stockholmstrakten som säljer ABC-vagnar?

• Silverkatten06

GinaGrey - Tack för tipset, vagnen ser jättefin ut, men jag är på jakt efter en lite mindre vagn att ha som resevagn.

Verkar som att jag får ge upp tanken på att ha vändbart handtag på resevagnen. Synd eftersom jag älskar den lilla finessen på vår stora Emmaljunga Duo Edge som vi har för vardagsbruk.

Just nu lutar det nog åt en sån här:
    www.engbaby.com/SE/Carena/Vagnar2005/Easy.html

• minlillabebis

Jag rekomenderar City Elite som den perfekta resevagnen, dock är inte handtaget vändbart, men sittdelen är det. Den är inte svår
    /tung att vända heller. Vi hade en sånn vagn nu på vår resa, v fick t.o.m ha den ombord på planet!
    Den har nästan plant liggläga och täckande sufflett.
    Verkligen toppen vagn!

Svar på tråden Resevagn med vändbart handtag