• Lady X

Ont runt naveln, ungefär som håll...

Som rubriken lyder. Jag har riktigt ont i området runt naveln. Känns ungefär som håll eller ordentlig magknip. Det blir värre då jag står och går. Det drar i hela magen liksom. Då jag trycker med handen en bit ovanför naveln gör det ont och spänner i hela magen. Även öm under naveln då jag trycker där. Men själva känslan av att ha håll eller magknip känns i hela magen, men mest runt naveln. Vad kan detta vara? Magmusklerna som tänjs ut, UVI???? Det är inte sammandragningar för magen blir inte hård nedtill. Är i v 21.

• Svar på tråden Ont runt naveln, ungefär som håll...
  • MeNoLike

jag hade oickså ont i naveln och man kunde abolut inte trycka på den

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Akrobaten

Har du problem med magen? Alltså, har du varot på toa eller är det längesen? tarmarna skuffas ju undan när man är gravid och kan kännas på de mest skumma ställen.

• Lady X

Det gör riktigt ont, ihållande värk. Har haft ont i 2 timmar utan uppehåll. Som världens magknip ovanför och nedanför naveln. Börjar bli riktigt orolig. Jag har varit på toa. Tror inte att det är det. Växtvärk känner jag igen, det är mer molande värk. Detta är på ett annat sätt.

• Lady X

Det gör inte ont på naveln utan området ovan och under.

• kaveldun

Om du har haft ont så pass länge utan att det ger sig så tycker jag du ska ringa bm eller fl. När jag hade onte en gång så sa de att det ska ge sig inom ett par timmar, annars är det bra att kolla upp.

Det behöver ju inte ha med graviditeten att göra, det kan ju vara förstoppning eller nåt och då är det ju säkert ingen fara, men kolla för säkerhets skull

• Lady X

Japp, har ringt förlossningen. En jourhavande läkare ska ringa upp mig. Vill ju inte ringa i onödan. Men detta är ngt helt nytt. Hjälper inte med alvedon heller.

• Lady X

Tack för svar! Har pratat med läkaren. Hon trodde att det hade med magsäcken och tarmarna att göra. Att det trycks undan av bebisen och att det kan göra ont. Särskilt efter att man ätit. Om det inte gått över kväll skulle jag ändå åka in till akuten. Det blev bättre sedan jag kommit hem från jobbet och vilat en stund. Känner mig lugnare nu men fasen vad rädd jag blev!

Svar på tråden Ont runt naveln, ungefär som håll...