• Anonym (TS)

Kommer jag någonsin bli kär igen?

Jag vet inte vad det är för fel på mig, men jag blir aldrig någonsin kär. Jag blev det en enda gång i mitt ex, och då var det en dunderförälskelse som bara kan beskrivas som explosioner i ett virrvarr. Jag var verkligen tokigt kär. Men nu är det slut för ganska så länge sedan...

Jag är så rädd att inte få känna så igen... Jag vill bli kär!
    Jag har träffat ett antal killar som nog blivigt kära i mig, men jag har inte riktigt haft starkt intresse så jag har alltid avslutat relationerna.

Nu undrar jag om det ska vara såhär? Ska man kanske vara tillsamans med en kille som man gillar och bygga upp ett liv med honom? Eller ska man vänta på att bli sådär kär igen? (vilket jag inte tror att jag någonsin kommer att bli igen...)

Ganska så flummigt inlägg, men jag behövde skriva av mig lite. Hur är det med folk, var alla störförälskade i början av relationen, eller är det vanligt med ljumma känslor ibörjan?

• Svar på tråden Kommer jag någonsin bli kär igen?
  • Anonym

Du kommer att bli kär. Men det kommer att ta tid. Min sambo lämnade mig för två år sedan. Jag har aldrig älskat en man så mycket som jag älskade honom och jag har inte blivit kär igen ännu...
    Jag har aldrig varit ihop med en man som jag inte varit kär i från början och skulle inte nöja mig med det näst bästa. Om jag inte blir kär igen får det vara så, då lever jag hellre ensam...

• Anonym (undrar åxå)

Har funderat på samma grej, va jättekär i en kille som jag var tillsammans med i 3 år för ca 10 år sen men då blev jag så bränd att efter det så verkar jag inte kunna ha relationer. Visst kan jag bli störtkär men efter några dagar/nån vecka försvinner känslan.....

Har nu träffat en kille under 3 veckor, och "kärkänslan" försvinner nu...men jag tycker ju om han och vet att han skulle bli en underbar pojkvän, men räcker de?? Det är de jag frågar mig....så jag välkommnar svar lika mycket som TS....

• Anonym (TS)

ja, man kan säga att jag blev ordentligt bränd också av min "kärlek" kanske är jag för sårad för att låta mig bli kär igen?

• Anonym (undrar åxå)

Jag vill gärna tro att det ska gå att ha en fungerande relation igen och att man ska kunna bli riktit kär igen, men helt ärligt så tror jag att för min del är dom där känslorna alldeles för djupt instängda för att det ska vara möjligt.....

Men TS har du försökt gå till botten med din rädlsa eller vad man ska kalla det?
    Och är det så att du själv hindrar dig från att bli kär eller är det ett automatiskt försvar?

Frågar kanske dumma f¨rågor, men du kan ju fundera över hur det är själv....då jag försöker med riktig självanalys av mig själv och insett svaret men ej kan förändra mitt sätt då jag är för rädd för hur det skulle bli (alltså alldeles för rädd för att bli sårad så brutalt igen)

• Anonym (Kär igen!)

Efter ett 7 årigt förhållande tog allt slut. Jag kom på mitt ex med att strula med en annan. Jag ställde honom mot väggen men han vägrade erkänna. Han sa att han han inte hade gjort något. Jag trodde honom och vi fortsatte att vara tillsammans. 2 månader senare fick jag ett brev på posten. Jag var tvungen enligt lag att ta kontakt med sjukvården för att kolla upp om jag hade klamydia... Min dåvarande sambo åkte ut med huvudet före och sedan dess har det varit svårt för mig att bli kär igen. Jag var sårad och vågade inte lita på någon! Det tog mig 6 år att bli hel igen. Vågade inte släppa in någon in på livet. Jag hade förlikat mig med att leva ensam. Helt plötsligt stod HAN där framför mig. Min MAN som jag verkligen älskar! Allt gick snabbt. Inom ett år var vi gifta och allt känns helt underbart.
    Självklart kommer du att bli KÄR igen. Ge det bara tid, läk dina sår. En dag kommer HAN stå där på din trappa och få ditt hjärta att slå volter.
    LYCKA TILL! LEV LIVET SOM OM DENNA DAG VAR DEN SISTA!SmileyCentral.com

• julmusten

Jag tror absolut att man kan bli kar igen efter ett passionerat men havererat forhallande. Man maste bara ge det tid och finna sig sjalv lite.

Har i USA sa brukar de saga att det tar ett halvt forhallande att komma over nagon. Har man alltsa varit tillsammans med nagon i 10 ar tar det runt 5 tills man ar helt over det etc. Jag tror faktiskt pa det. Man kan ju absolut bli foralskad igen innan den dar gransen ar nadd, men innan man kan kanna gladje for den andra sa maste det ga ett bra tag tror jag.

Kanner ni som letar efter ny karlek att ni saknar ett forhallande eller en partner?? For gor ni inte det sa ar det val bara att leva pa?

• Anonym (Kräsen)

Känner lika...jag är sååå kräsen!! Allt ska stämma...humor, intressen,utseende ja allt!!
    Min stora förälskelse håller på att ta slut tror jag :( *ledsen*
    Och jag funderar om jag någonsinn kommer vara såhär kär som jag vart/är för denna kille!!

Tjatigt att vara såhär kräsen, fel SKOR kan få mig att tappa intresset helt.... helt sjukt!

• Anonym

men vadå ska du bli tillsammans med nån bara för att du ska ha ett förhållande!? Kanske du borde vänta tills du hittar den rätta och inte ha så bråttom! Det kanske inte slutar så bra annars!

• Anonym (sommar)

Jag kunde ha startat den här tråden, för att jag går i precis samma funderingar.
    Jag har haft några längre förhållanden och sedan några kortare däremellan. Men ändå är det bara en som jag var verkligt kär i, de andra vet jag att jag älskade och de var mina bästa vänner, men jag var inte superkär.

Däremot det där exet, han var både min bästa vän och jag var otroligt förälskad. Har dessutom aldrig haft sååååå bra sex i hela mitt liv som med honom.....

Skulle verkligen vilja känna mig så där otroligt kär igen.

Svar på tråden Kommer jag någonsin bli kär igen?