• nosslina

Fläskiga armar?

Hur kan man träna överarmarna hemma? Mina överarmar känns helt enorma och jag skulle se sååå mycket slankare ut om dom inte varit så "fläskiga".

Tips tips!

• Svar på tråden Fläskiga armar?
  • Linda1976

hantlar och/eller gummiband. Ofta finns det träningsschema med dem man köper på typ Intersport eller så.

Min smak är mycket enkel, jag nöjer mig enbart med det bästa.
  • Tigertofflan

Men sedan måste du tänka på att det inte går att punktförbränna fett.
    Så alldaglig motion som promenader, samt lite hantlar/gummiband. Muskler gör ju att man ser mindre fläskig ut.

Lycka till!!

Leo 4½ år ♥ Tim 3 år ♥ Sam 1½ år
  • nosslina

tack för tipsen! :)
    jag har faktiskt funderat på sånna där gummiband så att jag får lite överkroppsträning också... men har inte hittat några till rimmligt pris.

• Linda1976
    nosslina skrev 2007-05-15 22:35:21 följande:
    tack för tipsen! :)jag har faktiskt funderat på sånna där gummiband så att jag får lite överkroppsträning också... men har inte hittat några till rimmligt pris.
    Ica maxi har! 3 st i olika storlekar för ett par 100.
    Min smak är mycket enkel, jag nöjer mig enbart med det bästa.
  • nosslina

Ska kolla på sånna sen när jag har pengar igen :) Om jag inte kan låna en hundring av min kära mor så länge.

• Tigertofflan

Eller så "gör" du egna hantlar utav 0.5 liters petflaskor, häll sand/sten i så har du åtminstone lätta vikter (vilket ju är bättre än inget)

Leo 4½ år ♥ Tim 3 år ♥ Sam 1½ år
  • nosslina

jag storstädar idag så jag har varit iväg och pantat allt.. hah, fan vad typiskt!

Svar på tråden Fläskiga armar?