• Minilott

Motocross

Finns det någon här som har småbarn som kör motocross? Vår son är totalt överförtjust i att vara på crossbanan, han kan vara där i timmar och titta Han leker med sina småcrossar och han låtsaskör själv... Nu när han fyllde tre år fick han riktiga crosshandskar och det är knappt vi får av dem från händerna När började era barn köra cross(50cc)?

• Svar på tråden Motocross
  • Lillskrubban

Nu har inte min son börjat köra ännu, men han har en pw50 som står i garaget. Och det är väl tänkt att han ska få provköra senare i sommar. Med pappa springandes bakom som håller i Glad Han håller på att traggla nu med att lära sig att cykla utan stödhjul, han vet att han måste kunna det för att få köra själv. Han blir 4 i juni.
    Han fick ett par crossbyxor av sin ena kusin, och dem har han på sig väldigt ofta nu Glad
    Han är också med pappa sin i garaget och har lärt sig vad de flesta delarna på crossen heter.

• Minilott

Valter lärde sig cykla utan stödhjul på sin treårsdag Fast jag har ju svårt att tänka mig att han kan köra cross redan nu.. han når nog inte ner ännu+ att crossen väger ju mer än en cykel Inga fler crossföräldrar här inne? Det hade varit bra att få lite tips

• ab28

fick först en fyrhjuling när han blev 3 men det funkade så bra att vi köpte en cross strax efter. Om det skulle vara problem med balansen finns det stödhjul även till cross

• Duckan74

Min bror var fyra eller fem år när han började köra.

• Weklund

Dennis fick en hjuling när han fyllde ett 50cc, Inte för att han kör själv än. Men han sitter mer än gärna på den ute på gården, i tim tal. Och att köra näär vi är med är ju underbart. Helt frälst gasar själv o så.

Men då är han frälst i allt sånt oxå, svärfar säljer fyrhjulingar & sånna saker så där är paradiset. Med traktorer, hjulingar, bilar skotrar osv..

Men nog får han vänta nåt år med att köa själv!

(¯`°?.¸ ♥ Åker man V8 behövs ingen stereo ♥ ¸.?°´¯)
  • komp

HejDet låter som min kille som blev 4 i april.Han lärde sej oxå cykla själv utan stödhjul på sin treårsdag

Fick crosshandskar förra året(når storebror fick sina grejer)som hanvägrade ta av sej.
    Han provkörde sin storebrors cross förra året,och han kunde åka själv.
    Men vi tycker att han är för vild för en cross ,så vi köpte en fyrhjuling åt han på sin 4årsdag,å det funkar jättbra,han älskar att åka.
    Han har åkt på brorsans sin iår oxå å då åkte han riktigt bra.
    Så jag tycker absolut att ni kan låta han åka.

• komp

Det va kanske inte det du fråga om iofs
    Men här är en till med barn på motorcross.....

• 2äggmamma

Varför inte börja med en lite 4-hjuling, det gjorde vi till våra killar när de var 3 år... en total hit (blatamodell ser crossaktig ut och det var bara att gasa och bromsa)
    Vi övergick till pw50 vid 5-6år.

• Elli47

Vår äldste son är 7 år och har börjat köra cross nu i vår, han ska ta något som heter Guldhjälmslicens med början nu till helgen. Däremot har både äldste sonen och yngste sonen kört liten fyrhjuling i några år.

• skotarn 890

vårat äldsta barn var 4år när han fick sin första cross en 50cc. nu är han 7år och fick nyss en 80cc så hans lillasyster som är 5år fick hans gamla. dom tycker det är jätteroligt och är mkt ute och åker!

• Minilott

Vår son är världens lyckligaste just nu... Kika gärna i mitt galleri

• komp

Tittade in i dit galleri,förstår att han är lycklig nu

• Supermamsen

Våran son började köra motocross då han var 2 år o 8 mån .Men då kunde han cykla säkert utan stöd innan givetvis.
    det viktigaste o tänka på är att erat barn har ryggskydd och ett par riktiga stövlar som är säkra och en hjälm med kvalitet.
    det viktigaste är tametusiken ryggskyddet ...konstigt nog..

• MirjaochJolinesMamma

Mina töser speciellt den stora på dryga 3 ÄLSKAR crossar. Och ALLT annat med motor!
    Jag har en 4-hjuling, som hon älskar att åka på. Hennes högsta dröm är en egen 4-hjuling alt. en cross!
    Men cross får nog vänta ngt år till, men 4-hjuling blir nog en i sommar!

Svar på tråden Motocross