• Roskind

Se hit tjejer, hjälp förtvivlade killar!

Sprang på denna tråd www.flashback.info/showthread.php angående att ge och få sex i ett förhållande och MÅNGA killar har samma upplevelse, jag själv däribland men vi har fasiken ingen lösning på problemet. Behöver få kvinnliga synpunkter på detta fenomen!

• Svar på tråden Se hit tjejer, hjälp förtvivlade killar!
  • Moa

Hmm...

Jag har naturligtvis hört att många killar känner såhär. Det är synd!

Samtidigt kan jag tycka att om den här killen känner att han bara ger och ger kanske han borde se över situationen och göra någonting åt den. Antingen bryta upp eller prata med sin tjej.

Jag tycker inte att det är okej att killar bara ska ge. Jag tycker inte heller att det är okej när bara tjejer ska ge. Jag har varit med om det flera gånger, att killen bara vill ha... Sex ska vara ett samspel mellan de inblandade. Lika villkor och lika mycket ge-och-ta.

Det gäller nog bara att hitta rätt partner. Någon med liknande aptit...

Lev livet leende!
  • Roskind
    Moa skrev 2007-05-16 05:00:06 följande:
    Det gäller nog bara att hitta rätt partner. Någon med liknande aptit...
    Visst, men det är lättare sagt än gjort. Det känns så brutalt fel att börja överväga att hitta en ny partner då man fungerar så perfekt på ALLA andra plan utom det sexuella. Känns primitivt och man vill ju få det att fungera =/
  • Grabbo
    Roskind skrev 2007-05-16 14:42:16 följande:
    Visst, men det är lättare sagt än gjort. Det känns så brutalt fel att börja överväga att hitta en ny partner då man fungerar så perfekt på ALLA andra plan utom det sexuella. Känns primitivt och man vill ju få det att fungera =/
    Tyvärr gäller det att alla plan funkar någorlunda för många, iaf för mig. Om jag skulle vara tvärt om i tänket på hur barn ska skötas, städuppgifter, sexandet osv. Då skulle det väl inte funka?? Alla dessa påverkar ju de andra grejerna om en enskild punkt är kass. Det är ju ganska självklart eller?

Om allt övrigt funkar bra så ska man ju givetvis göra allt för att hitta till ett tillfredställande sexliv igen.
  • Moa

Oj, jag menade inte att man ska byta ut sin partner som man älskar och vill vara med bara för att sexet inte är toppen. Vad jag menade var att när man letar partner kan man ju försöka hitta någon med samma aptit.

Jag tycker inte att sex är allt i ett förhållande. Det finns så mycket mer som är så otroligt mycket viktigare. Om man har problem är det bästa att prata om dem med sin partner och försöka komma på en lösning tillsammans. Sex ska ju vara roligt, inte kännas jobbigt ocg torrt. Det finns också så många olika sätta att piffa upp sexlivet på. Man kan ha sexleksaker, bjuda in fler, åka på en romantiskt weekend som får en nytändning i förhållandet, etc.

Lev livet leende!
  • Anonym
    Roskind skrev 2007-05-16 03:15:49 följande:
    Sprang på denna tråd www.flashback.info/showthread.php angående att ge och få sex i ett förhållande och MÅNGA killar har samma upplevelse, jag själv däribland men vi har fasiken ingen lösning på problemet. Behöver få kvinnliga synpunkter på detta fenomen!
    jag känner igen mig i det där fast det är tvärtom i vårt förhållande...
    här är det HAN som man får rätta sig efter
  • Anonym (jag med)

Känner igen det som beskrivs på siten du hänvisade till TS.

Bara det att jag är tjej...

Sex sker efter lock och pock och endast efter det borstats tänder ...

Jag själv är sugen på att prova kolla porrfilm, få oralsex, testa analt etc. I alla fall prova att stå upp för jösse namn (han blev då trött i tårna...). Kanske rent av lite kul rollekar.. tänk så härligt sex KAN vara! har jag gett honom oralsex så dör han hellre än kysser mig. Han rusar upp och torkar sperma från mig...suck...aldrig antytt att jag tycker det är äckligt.

Detta har jag gjort med tidigare pojkvänner men han är jämt trött .

Det är lätt att man känner sig ouppskattad.

• Anonym

samma för mig men jag är oxå tjej!
    Är så trött på de och vet inte va ja ska göra, Min man säger att han är stressad eller trött och inte sugen.
    De fungerade bra när jag åt p-piller för då hade jag ingen sexlust alls, Men nu har jag slutat med dom pga andra bivärkningar och nu mår ja piss av att inte ha sex.
    Saknar de så.

• Anonym (kvinna)

Känner igen mig själv i berättelsen...som kvinnan...

Jag skämdes över mig själv...kände att jag var fet, ful och äcklig... och var okunnig om vad mannen vill ha. Så därför var jag tåkig i sängen.

Arbetar med mig själv för att "våga" njuta av kärleken som finns mellan mig och mannen jag älskar. Och att älska mig själv som jag är.

• Lilliana

Att vara på samma nivå när det gäller sex tror jag jätte viktigt även fast nu inte sex är allt i förhållandet så är det en väldigt stor del (för vissa mer än andra).

För mig o min man hjälpte det att prata om det när vi hade det lite sämre och sen har det bara blivit bättre...

Viktigt att ställa krav tror jag...(vill den ena inte ha sex kanske det inte är konstigt om den andra söker sig nån annanstans för att få det ??)

Svar på tråden Se hit tjejer, hjälp förtvivlade killar!