• Mia m Rasmus

Nu har dom dragit dubbelt igen

I helgen bodde vi på hotell och som vanligt betalde vi med kortet. När vi checkade ut drog dom ju inte kortet igen, men vi frågade ändå ett par gånger så att det inte skulle bli dubbelt draget den här gången också.

Hon i receptionen sa att så länge dom inte drar kortet 2 gånger så dras det inte dubbelt, jovisst Skrikandes.
    När jag kollade banken idag så hade vi minus på kontot tack vare att hotellet dragit summan,, samt reserverat den.
    Nu blir det en massa samtal till banken som i sin tur måste ringa o höra vad det är för summa, visst kommer pengarna antaglien vara släppta igen till em, men man blir ändå så trött på detta.
    Det har hänt varje gång vi bott på hotell det sista året, så nu blir det kontant som gäller nästa gång vi sover på hotell.

• Svar på tråden Nu har dom dragit dubbelt igen
  • abnocto

Så där blir det ibland men det justerar sig av sig själv. I USA är det alltid så att de först reserverar beloppet och det ligger kvar under några dagar fastän det dragits. Man måste alltså ha täckning för dubbelt under en period. Fast jag tror aldrig det dras två gånger, i alla fall aldrig för oss.

• Mrs Smith

Jag tycker att det du beskriver är oerhört oprofessionellt från bankens sida. Det beror också på vilken bank man har.

Min sambo som har Swedbank har ofta reserverade belopp på sitt kort som också är betalda. Det korrigerar sig självt, men ibland kan det ta upp till 1,5 vecka. Det är absolut ingenting man ska acceptera. Du kan ju inte komma åt dessa pengar trots att de är dina. Jag föreslår att du ringer till banken och bråkar lite - eller mycket. Jag skulle bra gärna vilja veta hur de argumenterar och motiverar ur en juridisk synpunkt.

Om alla bråkade så skulle bankerna inte kunna göra så här med sina kunders pengar.

Jag blir så förbannad över att visa och bankerna tror att de kan göra hursom med enskildas pengar.

Vet hut!

• Mia m Rasmus

Sweetolf:

Har pratat med banken och hon där skulle fixa det. Men detta var 2 ½ timme sen och fortfarande är pengarna reserverade.

• Mrs Smith

Saken är att de inte behöver bry sig, de har/får kunder ändå.

Vad sa de om reservationen?

Vilken bank har du?

• Mia m Rasmus

Jag har swedbank.
    Hon på banken kunde ju tydligt se att hotellet dragit sina pengar redan, och visste inte varför det var reserverat en gång till. Hon hade aldrig varit med om det tidigare.

• Mia m Rasmus

Nu äntligen fanns pengarna på kontot igen

• Mrs Smith

Det är taskigt att säga att folk ljuger, men...

Min sambo som har Swedbank och alla andra jag känner som har denna bank råkar ut för detta med reserverade pengar ganska ofta. Antingen var denna kvinna nyanställd eller så var det en vit liten lögn.

Egentligen så borde man tipsa pressen om detta - tex aftonbladet. Jag menar kan de skriva om lågavlönade uskor och annat, så kan de väl skriva om att folk inte kommer åt sina pengar.

Bra att det löste sig. Egentligen borde du ha fått kompensation. Hoppas att du inte får skuldränta eller avgift nu. Får du det så måste du lova mig att bråka...

• Comedia

Jag har Swedbank, och väldigt ofta reserverade belopp, men det har aldrig hänt att pengarna dragits OCH reserverats...

• Mia m Rasmus

Sweetolf:

Jag lovar

Comedia:
    Detta händer bara när vi bott på hotell, aldrig när vi tex handlar på ica

• Comedia

Mmmm... borde ju vara så. Har svårt att tänka mig att man drar kortet dubbelt på särskilt många andra ställen. Men då är det ju hotellets fel, inte bankens, så jag förstår inte varför Sweetwolf ska ringa till aftonbladet.

Svar på tråden Nu har dom dragit dubbelt igen