Dottern har fått i sig snus, vad gör jag?!
Det kom tårar och hon kväljde. Nu dricker hon vatten. Jag vet inte om hon har en snus i magen också! HJÄLP MIG!
Det kom tårar och hon kväljde. Nu dricker hon vatten. Jag vet inte om hon har en snus i magen också! HJÄLP MIG!
Ring till giftinformationen eller sjukvårdsrådgivningen!
Tack!
Jag hade ringt bvc el vårdc.
Eller som Jen 82 skrev..
På min broschyr stog det. ge lite vätska och ring sedan giftinformationscentralen.
Hoppas d går bra.
hur går det?
Min stora dotter fick i sig lite snus vid 2 år. Hittade nån torkad liten boll på golvet. Hon såg äcklad ut & drack sen massor. Inga problem efter det.
När sonen var under året fick han också i sig snus, ringde till giftinformationen och de frågade hur stor mängd det var. Eftersom det inte var någon jättemängd, så var det ingen fara, men man skulle kolla honom under de närmaste 6 timmarna.
Alltså det går säkert bra men det är alltid bäst att ringa sjukvårdskunnig personal för rådgivning!
Hoppas allt är ok med dottern!
Tack för era snabbas var. Jag ringde sjukvårdsrådgivningen och de sa att det nog inte är någon fara, men om jag är orolig så ska jag ringa Giftinformationen. Ringde, men inget svar så jag gick in på hemsidan och där står det såhär:
"Snus
Skölj ur munnen, ge lite dryck.
Om barnet får symtom, eller svalt mer än en halv tesked snus eller mer än en snuspåse, kontrollera risken hos Giftinformationscentralen."
Vet inte om hon har svalt en portionssnus, eller om hon bara tuggade och spottade ut (för det ligger 2 snusar kvar på bordet och jag vet inte om sambon hade haft 2 eller 3 inne). Hon verkar okej, har druckit ganska mkt vatten.
Tack!
Du får säga till din sambo att inte lägga dem där nått mera en olycka kan hända så otroligt snabbt. Skönt att allt gått bra=)
crazyhanna,
jag ringde honom i panik så jag tror att han lärt sig en läxa ;)
Men shit, vad stressad o nervös man blir när något sånt här händer. Puh!
Ja fy vilken pärs... Min pojk slutade att andas när han var tolv dagar gammal så jag vet precis vilken panik man känner. Usch...