• Lilla Z

Vad kostar en linsundersökning på synsam ca??

Jag skulle behöva lite hjälp.... Jag beställt synundersökning på synsam för linser. Är det någon som vet ungefär vad det kostar inkl linser??

Iof kan jag ringa och fråga, men jag frågar här först...

Tack för hjälpen!!!

• Svar på tråden Vad kostar en linsundersökning på synsam ca??
  • Birgitta2

Med ett paket på 6 månadslinser (6 månader) samt undersökning, får du betala ungefär 1150 kr.

• stin a

Undersökningen får du gratis i samband med att du oxå beställer linserna...sen beror det ju på vad för linser du ska ha....de brukar ha lite kampanjer...endagslinser eller månadslinser osv....

• Birgitta2
    stin a skrev 2007-05-16 10:21:28 följande:
    Undersökningen får du gratis i samband med att du oxå beställer linserna...sen beror det ju på vad för linser du ska ha....de brukar ha lite kampanjer...endagslinser eller månadslinser osv....
    Nix, inte gratis. Själva undersökningen kostar ungefär 450 kr. Vilket är ett måste. När du sedan hämtar ut nästa omgång 6-månaderslinser så betalar du bara för linserna. D v s ungefär 600 kr. Undersökningen gör man en gång om året.
  • Lilla Z

Tack för hjälpen!!! Då vet jag var jag ca ska betala...

• Birgitta2

Fel av mig... räknefel. Tror linserna kostar 700... blev lite fel där. Jag bytte mina linser i mars. Och om jag minns rätt var kostnaden totalt 1150. Och hon sa att "nästa gång kostar det bara runt 700 eftersom ingen undersökning behövs". Men i mars nästa år, blir det 1150 igen eftersom man gör undersökningen en gång om året.

• Saltlakrits

Jag betalade 350 kr för undersökningen och 6 par månadslinser kostade ca 850 kr.

Jag betalade lltid 1200 i halvåret. (ca) Det var på synsam i Hässleholm.

Mamma till tre underbara barn!
  • stin a

Birgitta2...där jag bor i en liten stad har jag fått min synundersökning gratis i samband med att jag oxå beställde mina linser.....så kan det vara fast man går på Synsam...kan tillägga att alla känner alla här....

• Birgitta2
    Saltlakrits skrev 2007-05-16 10:30:33 följande:
    Jag betalade 350 kr för undersökningen och 6 par månadslinser kostade ca 850 kr.Jag betalade lltid 1200 i halvåret. (ca) Det var på synsam i Hässleholm.
    1200 i halvåret? Gör du synundersökning varje gång då?
  • Saltlakrits
    Birgitta:
    Ja, det gör jag
    Min syn förändras så mycket från varje gång så den måste kollas så ofta.
    Dessutom har jag känsliga ögon och även syrebrist (sen innan) i dem.
    Blodkärlen växte in mot pupillen (som kan orsaka permanent synnedsättning som inte kan korrigeras).
    Så de har koll på det så att det inte blir värre. D¨å får jag inte ha linser mer.
  • Birgitta2

Bra att du har koll Saltlakrits. Har också drabbats av syrebrist av dygnetrunt-linser så de använder jag inte sedan några år.

• Saltlakrits
    Birgitta.
    Ja, det är inte kul alls.....
    Jag hade vanliga månadslinser..
    Men jag hade dem på mig från tidig morgon till seeen kväll.
    Nu måste jag ta av dem tidigare på kvällen och ha glasögon istället. Dessutom använder jag inte linserna varje dag längre.
    Så nu har jag pecis bytt till dagslinser istället.
  • Bakeapple

Jag går hos synsam och de har ofta kampanj (där jag bor iaf) att synundersökningen ingår när man skaffar linser. Jag betalde sist 700:- för engångslinser för 4 månader + synundersökning. I vanlig afall har jag dygnet runt linser och betalar ca 800:- per halvår för linser + undersökning osv, men nu var det tillfälliga leveransproblem med mina linser, så jag fick engångslinser istället så länge.

• Birgitta2

Tänk att det är så stor skillnad. Det är nog bäst du hör efter hos din lokale optiker TS.

• Lilla Z

Tack för all hjälp... Det ska bli intressant att se vad jag får betala =)

Svar på tråden Vad kostar en linsundersökning på synsam ca??