Vi var aldrig inne i Jasmin-delen, men från utsidan såg den nästan likadan ut som Mimosa. De ligger nästan bredvid varandra, bara en väg/parkering mellan om jag minns rätt. Huvuddelen Bouganvilla ligger en liten bit bort, med väg och gångväg mellan.
Vi bodde i lägenhet, så vi fixade frukost själva. I övrigt vad jag minns, så åt vi bara något enkelt någon gång på "La Tasca" som ligger bredvid Mimosas poolområde. I övrigt gick vi alltid bort till stan, till nån restaurang. Vi käkade några gånger på en mindre, mysig liten "kvarterskrog" ganska direkt när man kom in till stan. Det låg en liten supermecado (affär) där också.
Shoppingen i Cala Bona var mycket begränsad. Förutom lite små typiska butiker i en spansk fiskeby (riktad till de permanent boende) så var det väl mest souvenirer och sånt.
Poolhanddukar fanns, men jag har för mig att de kostade en liten slant..
Det är en ganska seg transfer från flygplatsen till Cala Bona, så ladda med vatten och liknande på flygplatsen.
Med tanke på att ni är så många, så kanske det är svårt med att hyra bil, vilket jag annars skulle rekommendera. Det brukar vara väldigt billigt också, så här i början av säsongen. De lokala uthyrarna brukar vara betydligt billigare än Ving/AVIS.
Ladda du på med fler frågor..