Varför tappar man sexlusten av cerazette ?
Jag hatar cerazette , jatg har blivit fet ful & bitchig av cerazette , jag älskade sex innan jag hade cerazette , men nu är den som bort blåst , nu hatar jag sex... några förslag på annan p-piller
Jag hatar cerazette , jatg har blivit fet ful & bitchig av cerazette , jag älskade sex innan jag hade cerazette , men nu är den som bort blåst , nu hatar jag sex... några förslag på annan p-piller
Jag fick Cerazette utskrivet igår när jag berättade för min barnmorska att jag ville ha ett p-piller som INTE tar bort sexlusten!
Hur svårt kan det vara att ta fram ett p-piller som istället ökar sexlusten?? det skulle ju alla må bättre av!
Min sexlust kom tillbaka som ett brev på posten bara några dagar efter att jag slutade med Cerazette (åt dom i 8 mån) - till både min & makens glädje
Jag ville inte ha p-piller alls efter det och har nu istället en kopparspiral som faktiskt inte ger mig en enda negtiv konsekvens!
ooof vad skönt det skulle vara om man kunnde få tillbaka sexlusten , men jag är för feg för spiral & så gillar jag inte att ha mens heller.
Jag har hört två antagligen helt obekräftade rykten:
- P-piller lurar ju kroppen att tro att man är gravid o sexlusten försvinner då, eftersom sex teoretiskt sett då inte "behövs". Det stämmer inte på mig dock - tappar lusten helt av p-piller, ffa. cerazette, men graviditeten påverkade inte sexlusten alls
- Den manligt dominerade medicinska vetenskapen VILL INTE forska fram ett p-piller som inte påverkar sexlusten eftersom vi kvinnor då skulle kunna ha sex hej vilt utan risk för graviditet... dvs preventivmedel mot promiskuösa och otrogna kvinnor
Mitt enda förslag är hormonfria preventivmedel - vi har kört med säkra perioder, men då var det helt OK om jag nu skulle bli gravid. Nu känns det som kopparspiral är enda alternativet...
Pessar! Ett toppenbra, helt hormonfritt p-medel. Påverkar inte kroppen alls, dödar inte spontaniteten. Toppen helt enkelt
jag tappade också sexlusten av cerazette.. inte konstigt att de skyddar så bra
Haha. Den manliga dominerande vetenskapen borde ju lägga ner all energi och kraft på att forska fram ett p-piller som inte påverkar sexlusten! För hur sjutton ska de sexfixerade männen kunna ha sex om inte kvinnorna vill? Då blir det ju ett samhälle fullt med våldtäkter istället!
Jaja. Själv åt jag cerazette. Har ätit trionetta också. Och nåt annat som jag inte minns vad det hette.
Minns bara att trionetta inte påverkade mig alls. Men det gjorde dom andra två...
Och de två var ju minipiller alltså utan östrogen. Kan inte äta vanliga p-piller pga blodpropp i släkten.
Och till saken!
När jag åt cerazette så var jag typ okönad och bara hatade sex. Två dar efter att jag slutat med dom så va jag som ett vilddjur igen.
Så jag la ner allt som hormonpiller heter och nu kör vi på kondom istället.
Osexigt javisst men jag har i allafall hyffsat mycket lust, så mycket som man kan ha med två småbarn
finns det ABSOLUT INGA p-piller som inte dödar lusten?? iså fall vad heter dom då?
Trionetta gjorde inte det! Men det var på mig det iofs.
Men man får väl skitmycket mens när man har spiral inne???
anonym: neee det är ju beroende på var och en som har den... man kan ju inte säga att alla blöder mer av spiral. Jag har spiral och den fungerar alldeles utmärkt på mig.
Har oxå spiral och jag kan säga att jag inte alls blöder utav dem. Blöde i 4 dagar efter insättning. Och nu 3 veckor senare så mår jag toppen! Inte ont eftert eller inget blödande. Återstår o se när mensen kommer hur mycket ajag blöder då.
Lite jbbig då jag satte in den några dagar efter mensens slut(ska igentligen in i anslutnign med mensen)...men in kom den iaf tillslut.