• Calanthe

kraftig mensvärk = lättare förlossning?

Hej!
    Jag tillhör dom som har helt otroligt kraftig mensvärk, sån där som kommer i kraftiga vågor och gör att man blir skitnödig och illamående, ofta måste jag sjukskriva mig från jobbet under ett par dagar.

Jag har hört en del säga att när man har svår mensvärk så har man en lättare förlossning.

Så jag tänkte fråga här om någon har något att säga om saken?
    För jag är nyfiken

• Svar på tråden kraftig mensvärk = lättare förlossning?
  • lillaälgfrun

Jag har oxå ganska mycket mensvärk. INte riktigt som du kanske men mer än de flesta andra.
    Jag blev förvånad när jag började få mina värkar för det va abolut inte värre än mensvärken.
    Det gör nog att man kan hantera smärtan lite bättre kanske?
    Jag tyckte jag hade en ganska lätt förlossning och värkarna gick att andas igenom fram till 1 ½ timme innan hon e född. De påminde mycket om de "värkar" jag har vid mens...

• Buus85

kan nog kanske stämma, min mamma hade mycket mensvärk och hon har haft två lätta förlossningar. Sen när hon fått barn så försvann även mensvärken. skönt!

• Miasnuttan

Jag hade mensvärken ALLAN... Kräktes, blödde som en gris o hade skit ont!! Det va inte alls kul iaf, som du säkert vet.

Min förlossning tog ca 10 timmar från första värken, 4½ timme från att jag fick teckenblödning o började öppna mig. Så jag hade en snabb o bra förlossning iaf...

Mamma till Axel o5o92o * Pyret i magen bf o7o83o
  • QrazyQuties

Jag har själv svåra menssmärtor varje månad, ligger oftast i fosterställning i soffan, vaggar och gråter... så pass ont har jag... så man kan ju hoppas att det leder till en "lättare" förlossning... blir utskrattad av frugan varje gång jag säger att min mensvärk åtminstone borde kännas som lättare förvärkar... men nädå... hennes värkar är värst...

Kul om jag hade kunnat "motbevisa" det!

• QrazyQuties

Är dock inte gravid än kanske jag ska tillägga!

Men frugan är och vi får vår andra lilla tös om 6 dagar! Jaaaa!

• Calanthe

Tack för era svar.
    Ja jag är inte heller gravid, men den dagen de är dags så märker man väl hur det hänger ihop

Men de e fan inte kul, just de där gungandet i fosterställning känner jag väl igen.
    Eftersom jag aldrig varit gravid vet jag ju inte hur en värk känns men ja kan tänka mig att det känns liknande.
    Mitt under mina mens"värkar" kan ja ju knappt röra på mig.
    Och dom som säger att det hjälper med en promenad eller sex dom vet inte vad dom pratar om...

Min pojkvän lästa häromdagen att det bästa vid mensvärk är att få orgasm.
    Kan ju säga att jag tittade rätt surt på honom.
    Sexlusten brukar ju inte vara på topp under dessa perioder av blodbad...

• QrazyQuties

Alltså jag måste faktiskt säga att det ENDA som hjälper när jag ligger i fosterställning o har som mest ont är just - håll i dig - en orgasm!

• MERlight

Jag tyckte att mens värken och förlossningen var ganska lika. Min förlossning tog 4 timmar och två första timmarna gjorde mindre ont än mensvärken. Sista timmarna (omkring 8cm öppen)gjorde ondare men ändå inte, svårt att förklara. Men när jag har mens så har det hänt att jag svimmat av smärta, men det gjorde jag ju inte på förlossningen. SÅ låter det jätte flummigt om jag säger att förlossningssmärtan var en positiv smärta och även om den gjorde ondare än mensvärken så var det inte så att jag svimmade av den.

• Trossens mamma

Har faktiskt haft ganska normala förlossningar trots mensvärk. Innan första barnet hade jag ganska rejäla värkar varje månad.
    Gyneklogen sa att de kan möjligtvis bli bättre då du fått ditt första barn. Han hade rätt...

Mamma till Lova och Alvin
  • Calanthe

Haha QrazyQuties, så de säger du..
    Hm nja ja håller mig nog ifrån sex även i fortsättningen under mensen.
    Kanske hade de varit olika om även jag haft en flickvän som verkligen förstår vad de e man går igenom.
    Men eftersom ja har pojkvän så känns det bara som jag äcklar honom. Även om han är världens gulligaste och väldigt förstående.

tack för era övriga svar!

Svar på tråden kraftig mensvärk = lättare förlossning?