• ModerBlå

Hur ofta kissar du varje dag?

Att gå på toan i tid och inte hålla sig borde de flesta tjejer veta att det är viktigt pga infektioner osv.
    Men hur ofta kissar du egentligen?

Nu varierar det säkert för det beror ju på hur mycket du dricker. Men en vanlig dag hur ofta kissar du?
    **ja ser det snöar**
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta kissar du varje dag?
  • flipperkulan

Oj, har aldrig räknat men en 4-5 gånger tippar jag..

• CeeJay

Tror det blir runt 10 gånger som mest - beror ju på hur mycket vätska jag dricker.

• ModerBlå

ja det beror ju som sagt på vad man dricker! Kaffe, vatten och alkohol är ju urindrivande! Men en helt vanlig dag kissar du så ofta som 10 ggr då?

**ja ser det snöar**
  • ModerBlå

Nu blev jag kissnödig...och det är andra gången jag går på toa idag (intressant va?)

**ja ser det snöar**
  • Erica med c

Meine gutt, känns som om jag bor på toa just nu.. Är beräknad att föda om 10 dagar så det trycker på hela tiden..

• CeeJay

Jag har som sagt inte räknat men jag kissar alltid två gånger precis innan jag gått och lagt mig och vaknar ju alltid flera gånger per natt och då passar jag oftast på att kissa en av dessa gånger. Kanske ska tillägga att jag har ganska lite kissblåsa och hatar att vara sprängkissnödig

• Amarone Classico
    ModerBlå skrev 2007-05-16 11:59:49 följande:
    Att gå på toan i tid och inte hålla sig borde de flesta tjejer veta att det är viktigt pga infektioner osv.
    Jag har hört tvärtom...? Att man inte ska springa och "småskvätta" för det kan leda till inkontinens.

Men, för att svara på frågan, jag vet faktiskt inte
    Maktgalen Otrevlig Partisk Ohjälpsam Översittare
  • Hallonröd

Blir nog 3-4 ggr......eller 4-5 kanske är mer korrekt när jag tänker efter....

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • ModerBlå
    Amarone Classico skrev 2007-05-16 12:07:06 följande:
    Jag har hört tvärtom...? Att man inte ska springa och "småskvätta" för det kan leda till inkontinens.Men, för att svara på frågan, jag vet faktiskt inte
    Nej inte ska man småskvätta men man ska absolut inte hålla sig. Och så ska man kissa ordentligt...tömma hela blåsan får då behöver du inte småskvätta.....
    **ja ser det snöar**
  • Amarone Classico
    ModerBlå skrev 2007-05-16 12:08:52 följande:
    Nej inte ska man småskvätta men man ska absolut inte hålla sig. Och så ska man kissa ordentligt...tömma hela blåsan får då behöver du inte småskvätta.....
    Hm, då gör jag fel. Väntar gärna en stund extra. Men någon infektion har jag aldrig haft och är inte inkontinent heller, så jag har nog haft tur
    Maktgalen Otrevlig Partisk Ohjälpsam Översittare
Svar på tråden Hur ofta kissar du varje dag?