Tvätta IKEA´s runda "Ringum"-matta??
Har de beiga i hallen... o det är kanske inte så praktiskt, men tycker de passar bra i vår smala hall...
Nån som tvättat dem?
De ska väl egentligen kemtvättas, men nån som fått dem rena på annat sätt?
Har de beiga i hallen... o det är kanske inte så praktiskt, men tycker de passar bra i vår smala hall...
Nån som tvättat dem?
De ska väl egentligen kemtvättas, men nån som fått dem rena på annat sätt?
Har inte gjort det själv, men har en kompis som blåste av sina med högtryckstvätten och det funkade!
Måste jag med prova! Min son lyckades pinka på den när jag jagade honom i hopp att få på honom blöjan igår!
Jag tvättade våra förra i badkaret, problemet va då att de tog för lång tid att torka så de möglade nog lite... Slängde o köpte nya istället...
Tänkte om det fanns nått medel... nån möbel-tvätt... vet att förr fanns det sådant som man duttade på o sen damsög upp...?
Nån som vet vad jag menar?
O funkar det isåfall?
Jag har inte provat själv, men möbeltvätt, precis som potatis säger,det bör ju fungera. Jag har en sort som man sprayar på, skrubbar på fläcken tills ett skum bildas. Låter torka och dammsuger upp.
jojjsa:
Vad heter den?
Vart inhandlas den?
Potatis: Den jag har är för bilen egentligen, men borde väl väl fungera även på din matta. Märket är Turtle Wax, och heter Textile Clean. Jag har köpt den på en bensinmack.
Hojta gärna till om det fungerade bra!
Hittade en länk till den jag har.. www.danmobility.se/product.asp&n=1200297318&pn=1227380692
jag har tvättat maskinen och det gick första gången. Andra ggn så började den ludda och den bor numera på balkongen som balkongmatta
jojjsa:
Ska jag kolla upp!
Linda 23:
Oj då... När jag tvättade vår förra för hand i badkaret så luddadde den jättemycket... sen så torkade den inte på flera dagarn, trotts att jag la den i solen...
Så vägar nog inte tvätta dem gemonsura igen... utan hoppas på nån yt-tvätt med nån kemikalie...
Puffar i hopp om nått annat bra tips!
Testat med att blöta upp fläcken och sedan pudra över med potatismjöl? Man låter det bara torka och sedan dammsuger man upp fläcken - tar bort både färg och lukt.
polaris:
Jasåå??
Det måste jag testa (har dock inget potatismjöl hemma, får inhandlas! )