Kalla händer och fötter
Hej min son är 5 veckor gammal och han är fortfarande så kall om händer och fötter är det någon mer som har så på sitt barn? När går det över??
Hej min son är 5 veckor gammal och han är fortfarande så kall om händer och fötter är det någon mer som har så på sitt barn? När går det över??
alla är så. de har itne så bra cirkulation men man kan massera händern ao fötterna försiktigt så de blir varmare..
Min kille 3 mån och det är samma här
Min dotter på 9 månader har också ofta kalla händer och fötter. Särskilt nu när hon kryper omkring på kalla golv . Tror inte det är något farligt.
Dottern på 8,5 mån har tillochfrån kalla händer och fötter men verkar inte lida. Det är mer jag som gör det när hennes kalla fötter hamnar på min mage :):):):):)
Har hört (men vet ej säkert!) att många bebisar ofta har det för att det går åt så mycket energi till att smälta maten då de äter ofta. Kroppen klarar liksom inte av att både jobba med matsmältningen och också hålla händer och fötter varma. det varma koncentreras till magen liksom:) Det är dock ingen fara.
Enda gången vår tjej är varm om händer & fötter är när hon sover riktigt djupt, hon är 7 månader.