• Isa75

ledsen av näsfrida och nässpray

Min 6 månaders tjej är inne på sin 4:e vecka med förkylning. Ingen feber eller så men väldigt snorig i näsan. Jag har köpt en näsfrida och kör med Renässans-sprayen men hon blir så fruktansvärt arg och ledsen varje gång. Nu har jag hållt på med det här 2-3 ggr per dag i en hel vecka och nu hon blir nervös bara hon ser att jag närmar mig. Jättetrist! Det gör ont i hjärtat varje gång jag får henne att gråta, speciellt på nätterna.
    Kommer hon att glömma det här sen eller har vi gett henne nervösa problem för alltid vad gäller saker i näsan?

• Svar på tråden ledsen av näsfrida och nässpray
  • puffipuff

så var det för oss också, näsdroppar är fortfarande jobbigt att ge men nässugen har vi gjort skoj med så den går bra...
    han är 14mån

• anathema

hi hi låter som min alice hon hatar det verkligen!! ... använd den kanske bara när det är som allra nödvändigast innan hon ska få flaska eller bröstet:).. för näsfridan kan även irritera slemhinnorna...

• glassen

Precis samma här. Man känner sej verkligen elak, men jag brukar prata lugnande med bebisen och försöker förklara att det är för att han ska må bättre som jag gör det. Tror nog inte det är nån fara om man ger dropparna/suger ur på ett snällt sätt. Det finns så mycket min bebis och många fler inte tycker om, t ex bli torkade runt munnen och det kan man inte sluta med bara för att man tycker synd om dem.

• Arvnor

Använd Renässans-pipetter istället för sprej. Det känns bättre, jag har själv provat.

• Isa75

Nä hon gillar inte att bli torkad om munnen heller. Hon börjar bli alldeles nervös bara hon ser mig med något i händerna nu, stackarn.
    Jag försöker att bara använda näsfridan på kvällen och natten men vad gör man när de tjocka kråkorna sätter sig ivägen under dagen?

Svar på tråden ledsen av näsfrida och nässpray