• Wednesday85

vad kostar ivf?

får man några försök gratis eller vad kostar det egentligen?
    går det på högkostnadsskyddet?

• Svar på tråden vad kostar ivf?
  • stin a

Du bör ju kontakta en läkare om du misstänker att du eller din man har något fel...så att en utredning kan startas...sedan hur många försök du får gratis beror på vilket landsting du tillhör....har du barn sedan tidigare....

• Wednesday85

har redan pratat med läkare och vi har gjort en utredning, men spermaprovet var lite dåligt så om det inte är bättre nästa gång sp kanske det blir ivf..
    jag har inga barn sen tidigare.
    har du gjort ivf?

• stin a

Ja jag har genomgått IVF ...första ggn när jag var 23år sedan nu när jag är 38år.....
    Lyckades på första försöket då när jag var ung....man fick då 3 gratisförsök...lyckades på första då...sen fick man inget mer.....nu går jag privat och lyckades inte på första färskförsöket men första frysförsöket ...är nu gravid i v15....går på Carl von Linnekliniken......ett försök kostar 22.000kr och fick då massa ägg till frysen och tinade ett efter missfallet och fick betala 8.500kr för ett frysåterförande...

Men då är ju din utredning igång...då bör ju ni få gratisförsök hos din läkare där...hör med dem hur många gratisförsök du har rätt på....det kan vara väldigt olika på landsting...
    Om din mans nästa prov blir bra som kan dom starta upp med Insem...först...men vissa läkare brukar starta upp IVF på en gång....

Hoppas det blir bra provsvar för er och att ni kan gå vidare i utredningen/Ivf

• Wednesday85

tack! grattis! det finns ju en sida på internet där man kon kolla upp hur långa köerna är osv, vet du vad den sidan heter?

• stin a

Ja det är ju på Iris sidan som du kan läsa under landsting hur långa köerna är....men såg nu att de har gjort om sidan och man måste registera sig som medlem där för att komma åt sidan...behövdes nämligen inte förut.....men köerna som har stått där tidigare ska man ta med en nypa salt...kan vara kortare eller längre ....   sidan heter www.ffob.se

• Wednesday85

jag har kollat där, men jag är inte medlem så jag kunde inte hitta något där...
    jag tänkte mer om jag kunde hitta något om priser och hur många gratisförsök man får här.

• greta67

Visst inte att dom bytt till ffob.

• stin a

Priser kan du kolla på respektive kliniks hemsida....brukar ibland stå där....jag ska försöka leta om jag kan hitta någon mer stan där jag kan få fram mer uppgifter angående kötider på respektive landsting.....men om du väljer att gå helt privat så är det i regel inga köer alls....inte på Carl Von Linnekliniken i alla fall...fick komma direkt...

• Wednesday85

greta67- jag är inte medlem där så jag kan inte hitta något där..

stin a- jag vet inte vart närmaste klinik är, jag vet inte om man kan göra ivf hos min gyn som jag har nu...han har inte berättat så mycket om det... vart bor du någonstans?

• stin a

Wednesday.....din gyn kanske jobbar så som min privata gyn...alltså remiterar en vidare...hon gjorde alla medicineringar och förberedande VUL och blodprov...sedan åkte jag vidare bara för äggplock och tillbakasättningen...jag går igenom Kvinnoläkarna i Västerås...och sedan Carl Von Linne i Uppsala...

Jag har letat vidare efter vänteköer på olika landsting men dock inte hittat något...

Svar på tråden vad kostar ivf?