• pärlan79

myror!!!!!

Vi har fått myrinvasion i vår rabatt!! Usch det kryllar av dom..
    Undrar vad jag kan göra för att få bort dom, kan man lägga myrr i rabatten?. Har inget emot lite myror i rabatten, det hör liksom till. Men nu har vi säkert tusentals!!!
    Nån som vet nåt bra tips??

• Svar på tråden myror!!!!!
  • lia76

När de kommer inomhus så funkar kanel eller vitpeppar bra.
    Testa och ha det i rabatten

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • pärlan79

Kanel och vitpeppar. Vitpepparkorn eller mald? Kanske dum fråga men...
    Hade ju varit skönt om det funkar. Vill ju helst inte använda en massa kemiska medel..
    Tack.

• lia76

Testa både korn och mald...

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • Vimset

Kanel funkar kanonbra, det använder jag varje gång det blir för mycket myror.

• lill annica

häll ut socker en bit bort så flyttar dom närmare sockret.

• LCroft

Finns medel som inte tar livet av blommorna men av myrorna. Kommer tyvärr inte ihåg vad det heter.

• Jenny70

Har oxå en massa myror i rabatten! Har fyra pionknoppar & på dom kryllar det alltid av myror. Säkert inte alls bra, gissar jag. Dessutom verkar dom ha knaprat upp salladen jag sått...

Hörde oxå det där om kanel när jag frågade efter tips på jobbet...ska testa det!

• dekad

Vi fick in myror inomhus och testade först med kanel, det funkade två gånger men sen vet jag inte vad som hände, det kanske var alltför roligt inne hos oss så det blev lite invasion

Jag ville helst inte heller använda massa kemiska grejer, men jag tröttnade och köpte nippon myrmedel. Det bästa nånsin! Det finns i två former, flytande (som är mot svartmyror och som är skadligt för därggdjur, man lägger det därför i en stängd dosa) och i pulver form (som man använder mot fler myror, det ska tydligen inte vara farligt för andra djur). Myrorna tycker det smakar gott och tar hem det till stacken, där hela samhället dör.

• lill annica

det fins på lantmännen en "fölla" så attt dom tar hem "gift" tilldrottningen så hon gör o då dör???hela stacken???smidigt o enkelt jag e osöker men fråga berätta gärna hur det går vilket tips som du provade

Svar på tråden myror!!!!!