• Cojja

Lägenhet i Stockholm

Hejsan!
    Är det nån boende i huvudstaden som vet om det är så omöjligt att få tag på bostad som det sägs. Planerar att flytta dit till hösten och vill verkligen inte köpa något. Nån som har något bra tips? Tacksam för alla svar.

• Svar på tråden Lägenhet i Stockholm
  • josida

Andrahandsförmedlingar om du vill bo i sthlm eller dess förorter. Kan du tänka dig lite längre ut t ex Södertälje kan det gå att få förstahandskontrakt relativt fort.

• Cojja

Ok, ja jag kan tänka mig allt som är relativt nära med bra kommunikationer. Ska man ringa bostadsbolagen?

• malincha

Cojja: ja ring runt till de olika bolagen och hör dig för! Många har egna köer som man måste ställa sig i.

• Cojja

Vilka områden i Södertälje är bäst stt bo i, några man ska undvika?

• Cojja

Jag har faktiskt redan anmält intresse på Håbohus, hört att det ska vara mysigt där. Men det var 27 och 29 fler intresserade tyvärr

• Dessie

Cojja: okidoki. Jag är uppväxt i Bålsta och trivdes bra

• josida

Undvik Hovsjö och Ronna...!

Lundbergs har ofta lediga lägenheter i Saltskog och Västergård och båda är okej. Saltskog något sämre än Västergård, men ändå okej.

• Miss Lau

Ställ dig i kö hos Bostad Stockholm, de förmedlar hyreslägenheter i flera kommuner. Och det går att få förstahandskontrakt med relativt kort kötid.

Vi bor i Åkersberga och här finns nog också hyresrätter att få utan kötid skulle jag tro.

• Jessica K

Av ren nyfikenhet. Om man vill ha en hyreslägenhet i Stockholm med förstahandskontrakt... hur lång tid behöver man vänta typ? (2-3:a tänker jag på nu)

Kanske kanske kanske vill flytta till Stockholm om typ 2 år.. ska man sätta upp sitt intresse redan nu?

• Miss Lau

Jessica- Beror helt på vilket område du tänkt dig. Innerstan, kanske 15-20 år. Ytterområden kortare tid och mindre populära områden 2-3 år gissar jag. Eller dyra nyproducerade i Hammarby Sjöstad efter ett par månader.

• Jessica K

Valmar: hihi ja då bör man nog ställa sig i kö snart då... 15-20 år.. Wow! Får väl skaffa kontakter istället

• Cojja

Min man vill gärna bo i Åkersberga, kollade lite på kommunens hemsida med de flesta bostadsbolag hade visst inga hemsidor. Kanske skulle slå dem en signal. Tack för tipsen

• Miss Lau
    Cojja skrev 2007-05-16 21:05:19 följande:
    Min man vill gärna bo i Åkersberga, kollade lite på kommunens hemsida med de flesta bostadsbolag hade visst inga hemsidor. Kanske skulle slå dem en signal. Tack för tipsen
    Jag kan verkligen rekomendera Åkersberga, här är jättetrevligt! Kolla på www.armadafast.se det är det kommunala bostadsbolaget. Sen har även Akelius många hyresrätter som man kan bo i.
Svar på tråden Lägenhet i Stockholm