• SystraMi

Tjock, gul nagel?

Förra sommaren blev mina stortånaglar väldigt mörka (eller rättare sagt nagelbädden), förmodligen p.g.a. oförståndiga skor ( ).
    Nu har den ena nageln återgått till det normala, men på den andra är halva nagel frisk utväxt, den andra halvan (den som förut var mörkblå) är tjock, gul, lite röd här och var och har tjocka, vita streck på vissa ställen. Den gör inte ont eller så.
    Är det någon som haft det så och vet vad det beror på? Det ser helläskigt ut.

• Svar på tråden Tjock, gul nagel?
  • SystraMi
    Laila skrev 2007-05-16 20:33:19 följande:
    Det är inte nageltrång..?
    Nja, hela halv-nagel ser ut sån och som sagt för det inte alls ont.
  • Jennyrockar

Kanske nån sorts svamp? Dom vita strecken brukar väl vara vitaminbrist?

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • SystraMi
    Jennyrockar skrev 2007-05-16 20:35:31 följande:
    Kanske nån sorts svamp? Dom vita strecken brukar väl vara vitaminbrist?
    Fast dom här strecken sitter under nageln, inte i, och de har kommit nu. Nagelsvamp är jag lite rädd för att det är, så jag hoppades att ngn här skulle säga att det är så nageln ser ut efter ett blåmärke
  • SystraMi
    kanelbulla skrev 2007-05-16 20:37:14 följande:
    När man har riktigt med fotsvamp så brukar naglarna kunna bli tjocka o gula.. :-/
    Åh nej Men det kanske växer bort av sig själv då eftersom den delen av nageln som växt ut ser helt frisk ut?
  • Lillflickan

Jag gick runt i ett par för små skor (men ack så vackra de var), och båda mina stortånaglar tog massa stryk.
    Första blev de mörklila, sen övergick de till som du säger gula och tjocka.
    Den ena trillade av till slut. Kom en skrovlig nagel under. Den andra satt jättelänge, men det tjocka gula växte bort. Tog dock över ett år...

♥ Mamma till Storebror, Gullan, Bischen & Gnutten ♥
  • SystraMi
    Lillflickan skrev 2007-05-16 20:43:20 följande:
    Jag gick runt i ett par för små skor (men ack så vackra de var), och båda mina stortånaglar tog massa stryk. Första blev de mörklila, sen övergick de till som du säger gula och tjocka. Den ena trillade av till slut. Kom en skrovlig nagel under. Den andra satt jättelänge, men det tjocka gula växte bort. Tog dock över ett år...
    Åh vad bra! Eller ja det är ju inte heller bra men då kanske det är svamp ändå. Skönt!

(Och vackra skor är livsfarliga, vet inte hur många skador mina fötter fått p.g.a. som du säger, ack så vackra skor).
Svar på tråden Tjock, gul nagel?