• fröken X

blöder från livmodertappen:-( Hjälp!!

Jag är gravid i v 5+4.
    Från och med söndags har jag känt mig ogravid, haft lite ont i brösten bara.
    Fick i månd lite brun flytning, även i går. Nu kommer det pyttelite rött blod om jag känner på livmodertappen. I dag har jag haft som små stick i magen och lite liknande mensvärk som jag hade innan jag testade plus.
    Är det ett missfall på gång?????? Så orolig

• Svar på tråden blöder från livmodertappen:-( Hjälp!!
  • troll69

Du ska INTE pilla på livmodertappen tror jag, sen är ju blödningar rätt vanligt så det är svårt att sia om..... Lycka till!!! hoppas allt är bra

• fröken X

Ok...

Tack för att du svarade.

• Pernilla3

blödningen från livmoderetappen kan ju bero på just att du pillar. Slemhinnorna är så känsliga under gravidtet att de kan börja blöda. pilla inte..finns ingen mening med det!

• DIVGRL

Ring gyn...finns nog ingen här som kan ställa en diagnos på dig så här!

• Kristin24

Men varför håller folk på och pillar på livmodertappen...sluta med det på en gång!!!!
    Man kan småblöda lite i början, lite värk kan man ha i magen också som är växtvärk.

Börjar du blöda mer eller får jätte ont i magen så ska du ringa bm direkt.

Men först o främst ska du sluta pilla på livmodertappen, så ska du se det slutar blöda.

Go och glad Kexchoklad
  • UllaBella

Jag har blödit flera gånger under grav. från livmodertappen, utan att ha "pillat". Första gången satt jag i soffan och det kom världens störtblödning, det var i v.9. Men det var ingen fara! Bebisen är kvar och BF om ca.2½ v.
    Det finns en del bra trådar i vänta barn som handlar om blödning under grav.

Svar på tråden blöder från livmodertappen:-( Hjälp!!