Har diabetes men har jättesvårt att hålla mig borta från godis.
Hej alla där ute. jag behöver lite stöttning.
Jag har diabets sedan december 2006 och då var det tvärslut med allt som hette godis. men sen började det med att jag skulle bara smaka en bit ju osv osv...
Eftersom mitt blodsocker har legat som en klocka hela tiden, har aldrig haft över 10 i blodsocker, ligger alltid vid 4.
och just därför började jag unna mig mer, ett chocklad dit och lite chips med dipp dit.
Läsk dricker jag varke dag, alltid pepsi max. det beroendet har jag haft sedan innan min diabetes.
Men nu på senaste har jag hela tiden 'unnat' mig och jag skäms så för jag har faktiskt diabetes och _SKA_ inte äta sött och jag har ju inte heller vikten för det ..
I mat väg äter jag som jag ska, fullkornabröd,fullkornspasta osv..
igår bestämmde jag mig att nä nu fick det vara nog för jag småökat i vikt nu i ett par månader och med den 'mat' kosten jag äter ska jag inte öka i vikt, så enkelt är det.
även om jag rör mig väldigt lite och måste röra mig mer, har en del i vikt att tappa.
Fick idag en remis till en dietist, på ett sätt skämmdes jag, men på ett sätt kändes det som att, jag känner mig själv och jag behöver lite press på mig och behöver stöttning från dietisten. Jag vet att jag inte har tålamod till att göra det själv.
Men men, någon som har några råd hur jag ska hålla min disiplin?
Idag kände jag ett sug, och köpte popcorn hade det varit i förrigår hade jag köpt ett stort marabou chocklad. :/ *suck*
Några råd?