• blivande fsk lärare

cresent barnvagn

hej
    ni har min mamma varit ute och kollat på barnvagnar och sa att hon hittat en cresent, kollade på internet och den såg jättefin ut. är det någon som har en cresent barnvagn? finns ju olika modeller men jag tänkte vad ni hade för erfarenhet, bra dåliga saker??

• Svar på tråden cresent barnvagn
  • Gammy

har den inte...men snygg var den!! alla deras var snygga tyckte jag...hhmm...jaja...då har man fler på villhalistan

• Veratyra

Det jag har hört är att den har en hel del nybörjarfel (det är ju första vagnen Crescent gör) och att den är något dyr för sin klass.
    Fast jag håller med om att den är snygg. Vi valde en Kronan istället.

• blivande fsk lärare

ok jag tycker oxå den var snygg men jag har itne sett den i ver´klighet ska kolla på lördag.
    ingen som har en sån??

• Piri

Jag var och hämtade vår Crescent Classic (sandfärgad) igår. Betalade 6000 för den, tycker inte att det är så mycket dyrare än andra vagnar. Vad gäller "nybörjarfel" så lär vi nog upptäcka dem allteftersom.

Så här långt kan jag säga att den är lätt att fälla ihop och fälla upp, den är inte speciellt tung (inte ens för mig som är gravid i v 31) och den gick in i bilen lätt som en plätt. Vi har iofs en SAAB 9-5 kombi..

Nu vet inte jag hur andra vagnar är eftersom detta är vår första.. Men jag tycker att det känns skönt att man "knäpper" fast mjukliften med två spännen vid fotstödet. Tycker kanske att mjukliften känns lite smal men det är nog en vanesak.

Det jag kan säga i övrigt är att det verkar vara helt ok leveranstider på dem. Vi la handpenning på vår i mitten av mars, men lät den stå kvar i butiken. Nu brann det tyvärr i en annan butik vägg i vägg med Brio i mitten av april. Men redan då hade de hunnit få en en helt ny vagn åt oss, som vi valde att INTE köpa pga rökskadorna. Utan de fick ta hem ytterligare en åt oss som alltså kom igår. Så på två månader levererades två vagnar.

Skötväskan ingår inte i priset, iaf inte där vi köpte, men den kan man lätt köpa till och vår kostade 600 kr. Parasoll hade de inte fått hem så att de kunde skicka med. Det finns ju även ett regnskydd som det står Crescent på, men det känns kanske lite onödigt.. Förmodligen köper vi både parasoll och regnskydd av ett vanligt märke. Borde bli lite billigare..

Oj! Vilket långt svar det blev! Hoppas att du blev lite hjälpt iaf. Kan ju tyvärr inte uttala mig om hur den funkar i praktiken eftersom bebisen som ska åka i vagnen inte är född ännu!

Kram kram och lycka till i barnvagns-djungeln!

• blivande fsk lärare

oj vad bra med ett långt svar! den jag har kollat på var det ingen leverans på, om man ville ha den färgen de hade i affären och det var en sandfärgad som jag ville ha. allt ingick, skötväska, parasoll, regnskydd för 4995 kr. då verkar det vara billigt alltså.. eftersom ni gav 6000 kr. jag ska kolla på den på lördag iaf.

• Solängen

De var billigt. Vi har lagt handpenning på en crecent classic, den kommer kosta 5500 och då ingår inte skötväska, regnskydd eller insektsnät. Där vi handlat kostar skötväskan 600, regnskyddet 299. De tycker jag är dyrt. Ska nog handla sånt på GK´s i Ullared. En kompis köpte en jättebra skötväska där för 100kr, de låter bättre tycker jag .

Hoppas inte de ska var en massa "nybörjarfel". Hon som sålde hade varit väldigt noga med att förhöra sig om dem innan hon valde att ta in dem i sitt sortiment. Förresten så undrar jag om inte crecent började göra vagnar 2005. Om jag kommer ihåg rätt såg jag en begagnad på blocket.

Hursomhelst så har vi bestämt oss nu och de ändrar jag inte på, de är ju en jungel av barnvagnar.

Lycka till!

• Sup3rstar

åå va avis ja blir! crescent vagnarna är jättesnygga!
    den du hadel änkat till har jag också kollat på. Där jag tittade så ingick mjuklift plus skötväska.

• Mspregnent

Vi va och betala handpenning idag. Och enligt henne vi beställde den av (Lekhuset) så skulle det inte vara några vanliga/nybörjar fel m.m. Fel kan det finnas på alla vagnar, det behöver inte vara spec märke eller vagn.
    Vi valde en "blå" som jag inte tyckte va så mkt blå endå. (classic) tyckte mer att den va grå/svart/blå, kanske färgblind
    Vi fick betala 6000:- med skötväska då, som vi inte fick med i köpet. Så vagnen kosta 5405:- "köpte" även med regnskydd, men det baka dom in i priset, som en liten present
    Verkar vara en mkt prisvärd vagn tycker jag. Lekhuset här hade iaf sålt många av dom, sedan dom fick in dom i April. (nu sa hon dock inget år)

Vi ska inte ha någon pojke, vad vi vet, men jag föll pladask för den "blå"
    Tycker vagnarna är både snygga, smidiga, rymliga och lätta. Perffa helt enkelt

Svar på tråden cresent barnvagn