• mastastina

Internetöverföring imorgon på Röd dag?

Hejsan!

Har försökt få svar på en fråga här ikväll,men nu vänder jag mig till er då kanske NÅN här kan ge ett svar...

Är som så att jag har swedbank, och igår så överförde min släkting "liten slant" till oss till vårt swedbank konto då vi va tvungna o låna en slant för o klara oss till fredagen. Denne överförde beloppet från sin NORDEA bank,internetbank IGÅR vid 16-tiden och enligt alla skulle det beloppet ha varit inne på vårt konto senast idag. Men ännu har det inte kommit in nåt vilket ju givetvis gett lite panik då de slantarna e väldigt avgörande för o klara oss som sagt t.i övermorgon...

Min fråga e alltså: Imorgon e det ju Röd Dag/helgdag, kan pengarna komma in på vårt konto imorgon trots röd dag,eller "stannar alla bankärenden/överföringar"upp på helgdagar om man säger,när det e från olika bank så där..???
    Dum fråga kanske,men nån här kanske har nån erfarenhet utav dessa undringar..????

Tack på förhand!

• Svar på tråden Internetöverföring imorgon på Röd dag?
  • getingmidja

Jag tror inte att den typen av överföringar görs under helgdagar, men hoppas på att jag har fel.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Vildblomman

tror inte heller att det görs... vet att överföringar inom samma bank görs på en gång..

• lallelapp

röda dagar göra inga banktransferingar.
    lite knepigt eftersom det rent tekniskt sett är görbart.
    men, som alltid, lite ränta för bankerna är ju vad de lever på

hos swebank överförs allt på studa om det är inom banken.

Svar på tråden Internetöverföring imorgon på Röd dag?