• pippin

recept på köttfärstårta..någon?

Jag åt en så god köttfärstårta på min dotters dagis men den kokerskan som lagade den har slutat och jag har inte receptet Undrar om det är någon som vet vilket recept jag är ute efter. Det är köttfärrs i botten och sedan någon sorts ostkräm i mellan och sedan köttfärs över och sedan gräddades den i ugnen. Det blev som en god ostsås i formen oxå...
    Någon som vet vad jag menar??

• Svar på tråden recept på köttfärstårta..någon?
  • pippin

ingen som vet????
    är sååå sugen

• Peal

Jag har ett recept på något som heter Tortilla lasange, det kanske kan vara något.

1 paket Tortilla wraps med vitlökssmak
    2 st gula lökar
    4 hg köttfärs
    3 msk tomatpure
    1 burk tacosås mild
    1 tsk salt
    2 tsk finhackad vitlök
    3 kryddmått hot pepper sauce

Ostsås:
    1 msk smör
    1 msk vetemjöl
    2 1/2 dl mjölk
    1 burk chesse dip/chesse salsa
    1 kryddmått salt

Fräs lök & köttfärs, tillsätt alla ingredienser till köttfärssåsen och låt allt koka i 10 min.

Ostsås:  Smält smöret i en kastrull, tillsätt mjöl och rör om, häll sedan i mjölken och koka ihop, häll sedan i chesse salsan och smaksätt med salt.

Använd en rundform med löstagbar kant (22cm)
    Varva tortilla med färs och ostsås, avsluta med ostsås.
    Lägg på tomatskivor överst och lite riven ost.

Grädda i ugnen på 225 grader i ca 15 minuter.

Lycka tillGlad

• pippin

man lägger den råa och kryddade köttfärsen som botten och lock med ostsåsen i mellan...så det liknar inte lasange....

• Tineling

Vad hade de mellan köttfärsen och ostsåsen? var det franska bröd eller pasta? har en recept på köttfärstårta med franskabröd så om du vill så kan du få receptet.

• pippin

det varnget mellan...bara köttfärs och ostsås...serverade potatis till

• angeleye82

Recept för 4 personer 500 g kalvfärs/blandfärs 1 ägg 1 msk potatismjöl 1 vitlöksklyfta 1/2 gul lök 3/4 dl Touch of Taste ITALY Kalvfond grovmald svartpeppar Glaze: 1/2 dl tomatpuré 1/2 dl honung 1/2 dl Touch of Taste ITALY Kalvfond Sätt ugnen på 175ºC. Riv lök och vitlök. Bryn i matfett. Blanda färs, ägg, potatismjöl, svartpeppar och fond. Tillsätt löken och blanda allt väl. Bred ut färsen i en rund form med avtagbar botten. Rör ihop ingredienserna till glazen och pensla ovansidan. Tillaga i ugn ca 30 minuter. Servera med ugnsrostade rotfrukter och pesto.
Svar på tråden recept på köttfärstårta..någon?