• Smilla27

Viktnedgång i slutet av graviditeten

Hej
    Är det någon som har stannat av el gått ner i vikt i slutet av grav?
    Har gått upp ca 3kg sedan v 25. O sen har det stått still men sen igår hade jag gått ner 1kg.
    Har sammanlagt gått upp ca 8kg o är i v 37+2. Visst är det skönt att inte bli så stor men jag vill ju att bebisen ska må så bra som möjligt.
    Har liten mage också men BM kände i måndags o sa att lillan i magen verkar växa som hon ska.

• Svar på tråden Viktnedgång i slutet av graviditeten
  • Mira29

Jag tror att i den senare delen av graviditeten så är magsäcken så trängd av den snabbt växande bebisen att  du får i dig mindre mat medans bebisen lägger på sig mera fett bara en gisning,,Skrattande

• PussPrinsen

Min barnmorska blev "glad" när jag hade gått ner pga. att då vänder det sa hon...då är det dags för bebben att komma ut, den är "färdig" och då behöver inte mamman lägga på sig mer...

psst..jag blev också glad, det räcker med viktuppgång nu... =)

• yiyah

Med mitt sista barn gick jag bara upp 6 kilo sammanlagt, de sista tre månaderna gick jag upp 30 gram. Min BM blev orolig och skickade in mig på tillväxtultraljud, men bebisen växte som den skulle (vägde 3640 när han föddes)

Jag åt som en galning, men spydde ofta. Sedan hade jag en ettåring som jag sprang efter en del också; vet inte om det spelade in..

Mamma till ♥Patricia♥, ♥David♥ & ♥William♥
  • Smilla27

Har en 20månaders tös o jaga så det kan ju bero på det också.
    Tack för svaren!

• Bebis0707

Läste i någon av alla dessa böcker att man faktiskt kan gå ner något kilo precis i slutet av grav.

Svar på tråden Viktnedgång i slutet av graviditeten