• Sessornas mamma

Dagens grunge???

Behöver hjälp att hitta min musik Senaste 10 åren har jag inte lyssnat så mkt på musik, bara radio. Make med annan musiksmak och så barn har kommit emellan. Nu har jag plockat fram mina gamla skivor från förr som jag älskar. Men skulle ju gärna vilja hitta nyare musik i samma stil, men har verkligen noll koll där.
    Nirvana, Silverchair, pearljam, hole, L7, stone temple pilots, refused, the cure, smashing pumpkins, skunk anansie, marilyn manson mfl är sånt i min gamla samling som jag gillar. Vad finns det för grupper som gör motsvarande musik idag???

• Svar på tråden Dagens grunge???
  • Zäta

Hmm.. d e svårt! Görs inte lika mycket musik längre... älskar dock Placebo! Ladda ner en skiva med dem å du e nästan fast direkt!

Du har ju riktigt bra musiksmak! Annan gammal hederlig musik är ju The Doors å Alice in Chains, men d e ju inga nya band!

• Sessornas mamma

alice in chains så klart.. missade dem. doors är ju också bra, har ett par skivor.
    Placebo, måste kolla upp dem. Har precis som för mig att jag såg dem på någon festival på den tiden
    Tack för tipset, fler är välkomna.

• blonde redhead

Pearl jam kan man ju inte missa
    Motorpsycho är också jätte bra.
    Det finns många bra band..

• Sessornas mamma

Motorpsycho ska kollas upp, tack.

• Glowstar

Hej TS! De du räknar upp är flera av mina gamla favoriter också, lyssnar på flera av dem fortfarande och tröttnar aldrig . Svårt att hitta likvärdig musik, men jag kan ju tipsa om andra jag funnit på senare år och någon äldre du ej nämnt och som lyssnas på:
    Tiger Lou
    Tool
    A Perfect Circle
    Snow Patrol
    Deftones
    Fireside
    Kristofer Åström
    Muse
    Circa Survive
    Melissa Auf Der Maur (som spelat i Hole)
    Chevelle
    Incubus
    Damien Rice
    Thom Yorke (från Radiohead)
    K´s Choice

Hoppas något kan falla dig i smaken!

• Sessornas mamma

Glowstar
    Tusen tack för den långa listan, ska självklart kolla upp dem alla.
    ZandraJ
    Jag har varit inne på Placebos hemsida nu och lyssnat lite, gillar dem, tusen tack för tipset.

• Agaith

Soundgarden, Temple of the dog, Mother love bone...

Gillar du manson kan du kolla på nine inch nails, ministry och rob zombies skivor.

• Maja Gräddnos

Oh ts, vilken go musiksmak du har!

Motsvarande musik som grungen finns nog inte idag, tyvärr. Så jag tipsar hej vilt om annat jag gillar!

Om du vill lyssna på några gamla lirare rekommenderar jag Mountain eller varför inte the Clash? Kanske Patti Smith skulle kunna vara något?

Nyare är svårare, iallafall i den genren du efterfrågar. Men vill du höra riktigt, riktigt bra singer/songwriterpop kan jag tipsa om Ron Sexsmith eller Sweet chariots.

• Karpet

Dessa är inte speciellt grungiga kanske, men Coldplay kanske vore något för dig.

Svar på tråden Dagens grunge???