Recept på den godaste potatisgratängen!
Jag ska göra potatisgratäng med kassler bredvid, vilken är din godaste?
gärna recept
Jag ska göra potatisgratäng med kassler bredvid, vilken är din godaste?
gärna recept
någon??
Jag har inget recept men för mig är det potatis, lök, vitlök, salt och peppar. Det ska vara vispgrädde, ost med någon god smak och en klick smör på. Kaloribomb med andra ord.
jag varvar potatis vilök ost salt och peppar i lager. Sista lagret ska det vara ost överst. Häller på en vispgrädde men man kan nog ta vilken grädde som helst och så in i ugnen. Mums!
min mamma gör en kanongod men hon gör det mer light. ingen ost och minimat 7% (becel) sedan varvar hon potatis, lök, vitlök och kryddor. den blev supergod senast. själv så gör jag typ aldrig det för jag är för lat... men det blir ung. på samma sätt.
M4delene
Är oxå diabetiker, brukar göra på matlagningsgrädde, funkar fint. Ät morötter och vitkål till så behöver du ej ora dig för att blskr ska gå upp.
Jag är laktosintolerant så jag gör på valios matlagningsgrädde. Funkar men tycker den är fet. Vet nån om det finns nån lättare utan laktos?
Jag gör annars potatis salt peppar vitlök flytande margarin och grädde och lite mjölk om det blir snålt. Jättegott. Viktigt att det är mycket vitlök.
Man kan använda standarsmjölk också, blir hur gott som helst
Köp Längtans färdiga potatisgratäng på påse...den är supergod...