• Bamse

kommunl a-kassa?

Någon här som vet hur många timmar man måste jobba i hur många veckor för att gå MED i kommunla a-kassan?
    Jag har fått sommarjobb nu 75% hela sommaren och hoppas på att kunna gå med.
    Lägg märke till att jag inte frågar om hur länge man måste ha varit med och jobbat för att få UT a-kassan :P

• Svar på tråden kommunl a-kassa?
  • Sommaren22juni1979

Du kan finna informationen på deras hemsida ..
    Du kan ju även ringa deras kundtjänst.

Jag gick med i akassan när jag jobbat tre månader och nu tror jag att de har ett krav på minst 70 timmars arbete eller något sådant...

En liten ängel sa till mig i mina drömmar .... snart .. snart ska du få din önskan...
  • Bamse

sessanlindberg: Jag har kikat på deras hemsida, men tyrcker att den är så grötig så jag hittar det inte.

• lisalove

Du måste ha varit medlem ett år i akassan för ha rätt till akassan + att du måste ha jobbat visst antal timmar under en period, som jag tror att nya regeringen har ändrat till 1 år, men du kan ju bli medlem så fort du får jobb.

• Sommaren22juni1979

Men för att vara med i kommunals akassa behövs inte massa timmar , så länge du betalar in ditt medlemsavgift.
    Men man kan ej få ut några inkomster från dem om man inte uppfyller kravet att ha jobbat ett visst antal timmar..

Ring detta nr så ska du se att du får all info du behöver ; 0771-25 80 00 .. så kopplas du till den regionen du tillhör..

En liten ängel sa till mig i mina drömmar .... snart .. snart ska du få din önskan...
Svar på tråden kommunl a-kassa?