• sheeba

Snart 2½ år och inne i kiss och bajs åldern.

Allt är bajs, det är mer bajs än kiss. Han drar upp svansen på hunden och säger/skriker bajs.
    Är man ute så pekar han och säger bajs. En gång stod han på balkongen och såg en hund, hunden kissade antagligen bara men han skriker BAJS, tantan som hade hunden sprang snabt in med den igen

Hur länge är de i detta kiss och bajs stadiet? Han har hållt på ett tag nu.  Men blir mer och mer bajs, ska mn låta dte vara och inte svara? Fast då tjatar han ännu mer om bajs.

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • Svar på tråden Snart 2½ år och inne i kiss och bajs åldern.
  • TerrorMorsan

hmmm,,,det är inte så att han är medveten om vart det kommer ifrån?
    min 5 åring är däremot i kiss o bajsåldern

**TerrorMorsan Speaking**
  • sheeba

Hm jo det kan det ju vara, har jag inte tänkt på faktiskt
    Han lyfter ju på alla svansar och visar rumpan på gosedjur och annat.
    Idag satte han sitt gosedjur på mattallriken och sa att den bajsade, rumpan satt fint på kanten.

• Noklen

Tror också att det handlar om att han upptäckt vad bajs är och vad det kommer ifrån. Säkert en mycket spännande upptäckt för en 2åring
    Kiss- och bajsåldern brukar komma senare och då handlar det mesta om kiss och bajs... En arbetskamrat berättade att när hennes son var runt 5 år så avslutade han varje mening med att säga bajs. Spelade ingen roll vad personalen på förskolan frågade honom så dök ordet bajs alltid upp

♥Moa 051020♥
  • Suskiv

En del växer aldrig ur kiss- och bajsstadiet

• Wkd chick

min son (2.5 år i sommar) han har varit i kiss å bajsåldern sen han va 2 år typ.. å det blir typ värre å värre.. allt e bajs ;) sådant man får leva med *s*

• sheeba
    Wkd chick skrev 2007-05-17 21:06:39 följande:
    min son (2.5 år i sommar) han har varit i kiss å bajsåldern sen han va 2 år typ.. å det blir typ värre å värre.. allt e bajs ;) sådant man får leva med *s*
    Jo allt är ju bajs nu med Min blir också 2½ i sommar i aug. Han har ju hållt på med detta ett tag och värre för varje dag.
    Ibland går han ju till våra rumpor också och säger bajs
    Suskiv skrev 2007-05-17 20:46:02 följande:
    En del växer aldrig ur kiss- och bajsstadiet
    Nä det har du rätt i man behöver inte vara 2-7 år för att vara där.
  • Wkd chick

känner i igen det där.. sen säger han det mesta i bajs typ mamma jag vill ha bajs bilen eller ja vill äta bajs glass osv samma med din son?? han e verkligen facinerad av det :) hehe

han har ett par kiss å bajsstrumpor oxså som han gillar :) hans gosedjur bajsar alltid på toaletten:) hehe

• sheeba

Nä han är inte så att han måste säga bajs innan andra ord, utan mer att han pekar på allt och det är bajs.
    Sedan när han verkligen ser bajs ja då visar han me dhela ansiktit hur äckligt han tycker det är. Men kan ändå gå dagarna ut och in och säga bajs om allt.

Hm ja hans gosedjur kan ju som sagt bajsa lite varstans Idag var dte ju in maten,hahaha.

• Wkd chick

sheeba! hehe ja det e ju helt naturligt att gosedjur bajsar i maten *S* ;)

• Champis

Försök att inte bry dig om det. Han har skärt märkt att du tycker det är jobbigt när allt är bajs. Barn är experter på att märka vad i inte gillar tros att vi försöker att inte visa det. försök och avdramatisera det. När min äldsta nte ville sluta säga bajs började vi vända på det. " vill du ha lite bajsgröt!? Då var det inte spännande längre och hon visste var det kommer ifrån. Då slutade hon. Snart upptäcker han något som är interessantare och den fasen försvinner. Antagligen är han eller håller på att sluta med blöja. Detta är även ett av stegen för at bli medveten om sin avföring och var den ska vara. Om han inte går på pottan/ toaletten så berätta om vad det är. Visa pottan/toaletten.

• snuttitess

Min son fick oxå en sån period förra sommaren..han ahde lärt sig det från dagis..bajs å bajs men tog några månader så va det över sen...så bara hålla ut tills han hittar något annat roligt ord :)

Svar på tråden Snart 2½ år och inne i kiss och bajs åldern.