• cynikern

Nakenbad och småbarn

Tjena!
    Vad tycker ni om att ta med barn (yngre än pubertet) till nakenbad.
    Ni som brukar bada som ni är födda, hur vanligt är det med barnfamiljer?
    Jag är sugen på att bege mig till naturiststranden här i närheten (Uppsala/Fjällnora) i sommar när jag är pappaledig tillsammans med min son. För mig är det helt asexuellt och bara en bekvämlighetsfråga, plus att jag läst om att barn som växer upp med avslappnad nakenhet och en sund inställning till människokroppen får en bättre självkänsla.
    Dock vore det trevligt om jag kunde vara säker på att få lite sällskap med barn. Nån här som är sugen på att slå oss ihop när vädret tillåter?

• Svar på tråden Nakenbad och småbarn
  • Millimina

Önskar jag kunde vara så avslappnad. Tror också att det vore lite sunt för barnen inte minst, men jag vet inte om jag skulle klara av det eller sjunka genom jorden.

• teddy
    Hej Ts: Jag skulle nog aldrig sätta mitt barn vid ett naken bad.
    Pga att jag tror faktiskt att det finns endel pedofiler som är på sådanna ställen.
    Jag skulle visserligen aldrig  var apå ett sådant ställe överhuvudtaget. Men då har jag alltid variot en sådan person som inte gillar att vara där det e mycket folk eller vissa upp mig halvnaken.

Och jo självklart finns det pedofiler o idioter på andra ställen oxå.
    Men där e det ju som ett paradis för dem idioterna om det även finns barn som e på sådanna ställen. Hoppas du förstår mig rätt.
  • cynikern

Hej Millimina och teddy och tack för era svar.

Jag var inte heller så avslappnand med min kropp innan jag provade på att bada naken "offentligt". Det släppte efter första gången och sen var det bara avslappnande och väldigt skönt.

Jag är inte så rädd för peddos på nakenstranden. Eftersom det visar sig ganska tydligt när män är på nakenstranden i sexuellt syfte brukar de, så vitt jag vet, inte våga sig dit.

(Har skrivit en del om nakenhet och annat i min blogg: livsnaturist.blogspot.com)

• teddy
    Cynikern: HEHE ja det tänkte jag faktiskt inte på. Känner mig nästan lite dum...sorry.
  • Jesslan

Jag tror att barn som ser sina föräldrar nakna och om man inte gör stor affär av det ser det som det naturligaste i världen.Vi är ganska mycket för nakenhet(hemma) och våran dotter reagerar inte alls. Som för egen del har jag aldrig sett min far naken tex så att se en naken man fför första gången var skitspännande nästan pinsamt.Så fram för nakenbad mm Låter helskönt men jag skulle aldrig våga Ha en skön sommar =)

• cynikern

Ja det verkar som de flesta "Inte vågar". Jag undrar mera: "Vad är det värsta som kan hända?" Nån annan som är naken ser dig naken? Du får en solbränna utan linjer? Du slipper blöta badkläder?
    Jaja, jag får väl se om det finns fler i min situaton när jag kommer dit.

• ZsaZsa

Har en tjejkompis som var på nudiststränder när hon växte upp, eftersom hennes föräldrar vad nudister. Hon slutade hänga med när hon var 14-15, för hon tyckte det var jobbigt när alla plötsligt började stirra på henne och se kåta ut.
    Hon har också berättat att hon sett sin pappa med stånd och sånt, men vad jag vet har det inte skadat henne.

• Jan 39

Lycka till med ditt naturistande! Vad jag förstår så har du små barn och det kan väl inte skada någon om du tar med dom till badstranden.
    Du blir garanterat inte ensam "barnfamilj".
    Vi har turen att ha ett sommarställe i Stockholms yttre skärgård och där badar alla nakna. Så för oss när vi var barn var det självklart att se nakna tanter och farbröder på stranden, Det har inte skadat oss eller minskat vår fascination inför den fysiska kärleken...

Svar på tråden Nakenbad och småbarn