• MiaS82

Någon som vet en bra kattförsäkring och någelunda billig

har precis skaffat en kattunge och behöver hjälp med en billig kattförsäkring..
    jag har sökt på alla möjliga försäkringar men jag fattar typ ingenting... den billigaste jag hittade var Svelanda på 400kr men frågan är.. e den bra då?
    jag fattar inget av max belopp el ngt.. hjälp någon som kan?

• Svar på tråden Någon som vet en bra kattförsäkring och någelunda billig
  • Fru U

Alla försäkring har ett maxbelopp. Dvs den täcker bara kostar upp till en viss summa. Sen måste man betala en självrisk (1000 eller 1500 brukar vara standard) + 10% eller 20% på totalsumman.

Blev du klokare?

Live and let live
  • MiaS82

lite...:s men då om de händer katten något å jag har 1500 i självrisk o det kostar leker med tanken typ 5000 så får jag betala 1500 och 10 el 15 % på 5000 eller...:s hmmm

• Fru U

Om det kostar 5000 och din självförsäkring är 1500+10% så får du betala 2000

Live and let live
  • MiaS82

aha.. ok... nu hänger jag nog med lite bättre...
    vet du om de e bra försökring där på svelanda... där vad de

I Sveland Junior ingår:
    ? Veterinärvårdsförsäkring med 30.000:- maxbelopp
    ? Självrisk 1100:- + 25% av de ersättningsbara kostnaderna
    ? Livförsäkring för kattens inköpspris - max 5.000:-
    ? Dolda Fel försäkring

fattar noll...:s om du vill hjläpa mig så att säga...:S

• MiaS82

någon annan då?? puffar lite

• Fru U

25% av kostnaden låter som väldigt mycket. Tänk dig att skadan kostar säg 7000kr då ska du betala 2850kr.

Är det en raskatt du har? Annars får du inga pengar om katten dör (för det är ju kostnaden för katten som de ersätter)

Agrias tycker jag verkar bättre

Live and let live
  • SystraMi

Jag har Agrias, de är jättebra. Betalar ngn summa en gång per halvår (man får 10% rabatt om katten är ID-märkt) och har en självkostnad på 1000kr + 10%. Dessutom har de en veterinär man rådfråga dygnet runt (kostar 25 kr) eller så kan man mejla (gratis). Dessutom får man förmåner som rabatter och annat. Fick nyligen en gratis ID-bricka från Petdirekt .

• dekad

Den försäkringen som du tar upp låter som nån specialförsäkring eftersom den har dolda fel försäkring.
    Kolla efter en veterinärvårdsförsäkring (brukar finnas vanlig eller "plus"), om du har raskatt kan du även skaffa livförsäkring.
    Jag har mina katter försäkrade hos if, vet att många har hos agria. Många såna försäkringar brukar vara väldigt lika varandra, så det beror mer på vilket bolag man föredrar.

• Stellars

Jag har i folksam till mina katter, betalar 375 kr om år per katt. Kolla upp det. Villkoren är jag däremot inte så säker på. Fick betala 1200 kr i självrisk när min katt blev sjuk o fick igen övriga pengar omgående så jag är jättenöjd! Vet inte vad taket ligger på.

• PrimaElv

jag har agria!! dom är kanon..

jag har maximal veterinärvård(30.000kr per kalenderhalvår+livförsäkring)
    och 20%rörlig självrisk.(självrisken är på 125 dagar.)

lillkatten blev akut sjuk nu och det slutade på ca 15.000kr o jag fick betala ca 3500-4000kr själv!!
    och det var inga problem,fick direktreglering!!

• MiaS82

hmmm OK.. tack för alla svar... nä de är ingen ras katt vad jag vet.. tror att han är en blandning...

Svar på tråden Någon som vet en bra kattförsäkring och någelunda billig