• tjötas

Diaper Champ VS Sangenic (blöjhink)

Väljer mellan denna och Sangenics. Diaper Champ kostar ju lite mer i inköp men där kan man använda vanliga påsar.

Den viktigaste faktorn är att det inte LUKTAR! Jag blir galen på lukten just nu (har vanlig pedalhink) och måste ha nåt luktfritt.

Så, shoot! Är Diaper Champ eller Sangenic bäst??

• Svar på tråden Diaper Champ VS Sangenic (blöjhink)
  • Tekla Maräng

Har Sangenic och tycker den är jättebra och luktfri! Har iofs inte provat den andra. Som du sa är ju nackdelen med den att man måste ha speciella kassetter/påsar till. Vi har dessutom inte bil och Barnens Hus och Babyland som säljer dem ligger en bra bit från vårt hem med buss (10 min med bil).

• POOH7605

Hej,

jag har diaper champ och tycker den är super. man behöver inte köpa refill som kostar en massa pengar, det luktar inget (bara när man öppnar hinken men det är ju ingen konstigt hihi). man kan använda vanliga ica påsar billigt och bra.

• tjötas

Pooh: menar du varje gång du öppnar hinken för att slänga en blöja eller bara när du byter påse? Jag klarar inte ens av att det luktar när jag öppnar, i så fall köper jag hellre en sangenic även om den blir dyrare.

• marypoppins

Jag har Sangenic och den är underbar! Kassetterna köper jag på www.1klass.se De säljer 4-pack till priset av 3. Mycket bra.

• InesOchMamma

Jag har den gamla varianten av Sangenic (ser ut som en pumptermos... och den är kanon!!! Jag vet inte riktigt hur den nya generationen Sangenic är - men om den är som den gamla sa kan jag varmt rekomendera den!

• MiDaMi

sangenc e jättebra! lukfri. har haft båda versionerna av denna hink, den första vatt sönder så den funkade inte så bra, men de gör den senare versionen, denna sprillans ny ;)

• En glad tjej

Vi hade Sangenic och var väl nöjda med den men problemet är att den inte rymmer så många blöjor. Vi har helt enkelt övergivit den nu och lägger den använda blöjan i ett fryspåse som vi antingen kastar direkt i slaskhinken eller i soptunnan. Det blir mycket billigare så för det finns fryspåsar att få tag på billigt!

• vicke74

Vi har en blöjhink Korbell, tycker den är kalas och kan dessutom att fungera som vanlig sophink med vanliga plastpåsar efter blöjperioden. Kostar lite, men väl spenderade pengar, iaf nu när de stora lassen börjat komma

• POOH7605

Betania: bara när man byter påse.

• Kitte2

Jag har en Sangenic från 2002, och tycker INTE om den! Man måste öppna locket (som sitter hårt), sticka ned blöjan precis lagom långt så den fastnar, snurra rundt ringen och sedan stänga locket. Många moment! Sedan måste man byta refill ca 1 gång/månad, och den kostar ca 100 kr. Och i början på varje refill så sitter plasten lite hårt så det blir lite extraarbete. Men dom nyare kanske är bättre?

Det har också slått mig att det inte är särskilt miljövänlig att surra in varenda blöja i plast...

Såg en Diaper Champ hos en vänninna, och den var ju hur enkel som helst att använda, man behöver inte refiller, och det blir mycket mindre plast = bättre för miljön. Skall nu köpa en, måste bara undersöka var man köper dom i Stockholm. Hon hade köpt sin på Tvillingshoppen eller något sådant, någon som vet vem mer som har dom?

Kitte

Svar på tråden Diaper Champ VS Sangenic (blöjhink)