• Petra S H

Veet hårborttagningskräm +gravid

Hej!

Jag har läst här på FM att Veet hårborttagningskräm inte är bra att använda när man är gravid. Själv har jag använt den på magen och lite på bikinilinjen efter att ha läst instruktionerna på tuben. Där står det ingenting om att det är farligt. Jag har dock slängt papperförpackningen, står det något annat där? Har också varit inne på Veets hemsida utan att hitta något om detta. Är det någon som vet vad som gäller?! Jag är lite orolig...

• Svar på tråden Veet hårborttagningskräm +gravid
  • rebeckaa

jag prova den en gång när jag var gravid har inte heller hört ngt om att det e farligt. tyckte jag läste noga på förpakningen om det var farligt.

• Scrapmom

Har en paket vax från Veet här hemma och där står inget om att det skulle vara farligt när man är gravid.

• PippiLottan

Farligt är det knappast!
    Dock använde jag det när jag var gravid, och fick massor med utslag nästa brännblåsor, vilket jag inte fått innan jag var gravid.
    Måste berott på hormonerna. Hade du fått det skulle du ju märkt det

• zasata

hört att de inte kan vara farligt. dock kan man bli känsligare mot krämerna också.

• annie dark

Jag fick precis som PippoLottan utslag som sved, har inte fått det ngn annan gång än som gravid och jag är i vanliga fall inte särskilt känslig.
    Testa på ett litet område först.

Svar på tråden Veet hårborttagningskräm +gravid