• Mysis nr1

Tapasrecept önskas till 30 årsdag

Jag är i akut nöd                Jag fyller 30 på söndag och då kommer släkten på kalas.... problemet är att jag inte vet vad jag ska bjuda på....... ORKAR inte laga massa rätter utan tänkte mig plockmat. SNÄLLA kom med tips och råd. Brukar alltid göra smörgåstårta och andra tidskrävande saker men det orkar jag inte denna gången.............

Tack på förhand!

***stolt mamma - snart gammal***
  • Svar på tråden Tapasrecept önskas till 30 årsdag
  • Mysis nr1

jag puffar för fullt.. SNÄLLAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

***stolt mamma***
  • mirakelmamma

Fixa en planka, det är enkelt att göra.
    Köp lite kassler, rostbiff och kanske lite kycklingvingar eller kycklingklubbor (finns färdiga från guldfågeln)
    köp lite goda frukter, skiva upp alltihopa och lägg det på ett fat. Servera med potatissallad,frallor och lite smör och ost. Så är det fixat. Lycka till!

• Mysis nr1

Tack mirakelmamma

***stolt mamma***
  • fialisastina

Tapas.. mmmmm... Du menar inte traditionella spanska tapas då? Isåfall så kan du göra:

-Små salta "kanariska" färskpotatisar med mojo (röd kryddig paprikasås, finns fördig på ica tror jag)
    - Vitlöksfrästa räkor
    - champinjoner i olja och vitlök
    - homungsmelon med parmaskinka
    - baugetter, ostar och kryddiga korvar
    - spansk omelett med tunnt skivad potatis, lök och ost

Med mera med mera.. Spanka tapas är såååå god plockmat!

Grattis

• Mysis nr1

Tackar.... det lutar nog åt det sistnömda för jag var just och köpte olika oliver, tapenader, soltorkade tomater, korvar, fetaost, vitlök,  melon och skinka................. Men får visst åka igen för champisarna lät ju underbara och mojo oxå....................  

***stolt mamma***
  • mysrester

små grillspett med t.ex melon, kött, nån grönsak, eller med räkor, laxtärningar, m.m.

Men allt på spetten ska vara i små tärningar som sedan grillas så det snabbt blir klart, alltså inte en hel biff i tärningar på ett spett, utan bara några små munsbitar.

• mysrester

Klyftpotatis med aiolidipp
    tomat och lök-sallad
    gratinerad getost
    grönsallad

• Mysis nr1

åhhhh.............nu blev jag ena hungrig

***stolt mamma***
  • mysrester

sen om det ska vara riktigt spanskt så får du byta ut parmaskinkan mot serranoskinka

• Mysis nr1

hihihi...tänk att det var just serrano jag köpt hem...... hycker den är mycket godare än parman........

***stolt mamma***
  • fialisastina

haha vad dum jag är...

Svar på tråden Tapasrecept önskas till 30 årsdag