• Ewe lina

jag håller på gör en mat lista för min barn. kan ni komma med lite mat tips

Hej jag håller på gör en middags lista på olika maträtter. Vad gillar era barn för mat. här har jag skrivit ner lite men jag behöver fler

hemma gjorda köttbullar och potatis
    bacon med fullkorns pasta med grönsaker
    falukorv med vita böner och potatis
    bacon med tjockpannkaka
    köttfärssås och fullkorns pasta
    blodpudding med bacon och lingon
    makaroni pudding

fisk gratäng
    ugns kokt lax
    fiskpinnar och potatis
    fiskbullar
    makrill med grönsaker och pasta och keso
    kyckling och ris med grönsaker
    kalopps och potatis

• Svar på tråden jag håller på gör en mat lista för min barn. kan ni komma med lite mat tips
  • Logh

Lasagne kanske?

Var det ända som dök upp i mitt huvud just nu *nyvaken*.
    Behöver också tips, så svårt att komma på och ändå finns det hur många rätter som helt, igentligen...

• jajjaB

min dotter älskar allt som har med korv att göra, falukorv helst!
    så jag gör ofta korvstroganoff, det är jättelätt och gott tycker hela familjen, det har vi ris till.
    sen la jag märke til latt du skulle ha bacon till många rätter, kanske du kan byta ut baconet mot sidfläsk istället när du ska göra ugnspannkaka? då blir det ju lite annorlunda smak och det är himla gott!
    när du ändå är igång och gör hemmagjorda köttbullar, kanske du kan göra några biffar i samma veva? de kan man ju frysa in sen. jag brukar hitta på lite olika smaker, bland annat lägger jag ibland i fetaost, det blir smaskens, eller så kryddar jag med oregano och andra häftiga smaker!

Svar på tråden jag håller på gör en mat lista för min barn. kan ni komma med lite mat tips