• Jenpen

Egypten med 4 mån?

Någon som har erfarenhet av Egypten med bebisar? Min bebis kommer vara ca 4 mån när vi åker i oktober. Vi kommer att bo på ett all-inclusive hotell, så vi räknar med att spendera största delen inom hotellområdet...
    Någon som överhuvudtaget har erfarenhet av att resa till värmen med så små bebisar?

• Svar på tråden Egypten med 4 mån?
  • mammamalin2

jag vill också veta.. ev till kenya med 9 månaders.. och jag vet inte om det är lämpligt..

• lilla my2

Det är vääääääääldigt smutsigt i egypten  ( vi var i hurghada) och magsjukan man kan dra på sig ( som jag gjorde) är inte att leka med! Även inne på hotellområdena är det smutsigt eftersom det blåser sand hela tiden.

Jag skulle inte ha åkt med bebis dit  ( min son var sex år och det tyckte jag var gränsen)

• Prusiluskan

Vi var i Sharm el Sheik, rent och fint. Väldigt ordnat för turister. Men jag skulle aldrig åka i deras taxibilar med min bebis dock! De kör helvilt och en taxichaffis vaísade stolt upp sin brors licens, alltså det var inte han som hade körkortet! Sen förklarade han att det berodde på hans dåliga syn..Vi gick ur tidigare än vi tänkt
    Sen gäller det att ta antibac på händerna efter att man hanterat pengar eftersom det är de smutsiga sedlarna som är en stor smittkälla!

• MyDream

Vi var i hurghada innan jag blev gravid. Vi bodde på ett 5 stjärnigt hilton hotell med all inclusive. Vi höll oss mest på hotellområdet det var stort, rent och fint. Vi åkte in till centrum en gång men det var hemskt! Mycket trafik och efterhängsna försäljare. Det var helt okej när det var bara jag och sambon men jag skulle aldrig åka dit igen och ta med mig min son.
    Vi blev magsjuka trots att vi var väldigt försiktiga och bara åt den mat som serverades på hotellet.

• camillahamrin

hej, vi var i Makadi (Egypten) i november nu som var, och då var vår lilla bara 2 månader, det gick hur bra som helst, bara att ta med bra kläder och solmössa!Och e det all inclusive hotell så kommer det gå jätte bra, egypterna älskar barn o är väldigt mån om dom! Det enda som jag tyckte var jobbigt, det var när vi skulle flyga hem, på deras flygplats,det e ju ganska varmt och kaotiskt, och man e ju rätt uppstressad redan,men det kommer gåt bra! Glöm ej att köpa desinfenktion till händerna, o försök tvätta med det varje gång ni tagit i pengar, i larade oss från magsjuka! hoppas jag kunde var till någon hjälp!

• Modesty2000

Jag och mannen var i Hurghada och blev inte magsjuka...jag tänkte redan då att jag skulle vilja resa dit med barn senare för deras inställning var så otroligt generös mot barn. Servitörerna busade med barnen och likaså busschauffören när vi var på utflykt.

Svar på tråden Egypten med 4 mån?