• TyraPaloma

Vad kostar det att dra vatten för tvättmaskin?

Hejsan!
    Vi har köpt bostadsrätt och vill direkt ha en tvättmaskin i badrummet. Elen verkar vara fördraget men inte vattnet. Vad kostar det att fixa detta? Handlar det om en tusenlapp eller kan det bli dyrt?

Kram och tack på förhand.

• Svar på tråden Vad kostar det att dra vatten för tvättmaskin?
  • MikkisPikkis

Det kan bli dyrt...
    Ring och kolla om du kan få pris.
    Har dragit vatten 2 ggr i hyreslägenheter.
    Den ena så satte han en " dubbelkoppling" på kranen i badkaret och så fick jag byta om jag skulle tvätta /duscha. Det kostade mig en 500 kr.

Har nyligen dragit vatten med "ledningar" från handfatet och runt... han installerade en ny kran på väggen till tvättmaskinen.. Det kalaset gick på en liten bit ovanför 3000 kr!!!

• TyraPaloma

Ojoj, 3000kr verkar ju maffigt!

Hur långt ifrån kunde då tvättmaskinen stå om du bara satte en dubbelkoppling?

Kram

• MikkisPikkis

Det spelar ingen roll, längden på "slangen" spelar ju roll då. Men är nästan säker på att det finns många längder att välja på.

Vattnet Från tvättmaskinen måste ju ut ngnstans, så badkar/dusch handfat får ju finnas ganska nära. Oftast är den slangen inte sådär jätte lång men iaf dryg meter (?)

• TyraPaloma

Vi har ström och avlopp förberett för tvättmaskin, är "bara" själva vatten tillförseln som måste ordnas.

Tack så mycket för svaret!!

• Grumpy88

Vad gör man om man varken har vatten eller ström och bor i en hyreslägenhet? Är det ens lönt att lägga ut pengar på det? Vi bor på 6e våningen och tvättiderna här är uppbokade på en månad i förväg så det är omöjligt att få en tvättid när man behöver. Vi har ett badkar i vårat badrum. men vi tänkte om man plockar ut badkaret så får man plats med en tvättmaskin bredvid. Och det är ett sånt där avlopp för badkar. Går det att installera vatten och el i ett sån badrum? Det är ganska gamla lägenheter.

Svar på tråden Vad kostar det att dra vatten för tvättmaskin?