• Jejja2

Vilket smör till små barn?

Vad ska jag ge för sorts smör till min 8-månaders? Har bregott normalsaltat (hittade inget osaltat, finns det?). Är det nån fara att ge honom det normalsaltade?

• Svar på tråden Vilket smör till små barn?
  • Kristin24

Jag har gett normalsaltat....är inte ofta man kan hitta osaltat ...ja du kan ge honom det...men ge inte så mkt.

Go och glad Kexchoklad
  • Jejja2

Tack
    Leverpastej, kan man ge det också?

• jajja83

leverpastej är ingen fara att ge..

• JenLa

Hej.
    Till smörgås blir det vi har hemma, oftast bregott mellan. Tillagning av mat är det smör-kravmärkt.
    Till mat och gröt är det oliv eller rapsolja. Hon behöver nämligen extra fett min tjej.

• Pysseltjejen

Det finns osaltat SMÖR (den hårda fyrkantiga lilla förpackningen, står med blå text "osaltat", se upp finns tvår sorter), men däremot har jag inte hittat nåt osaltat alternativ när det gäller bordssmör/margarin.
    Då kan man ju bre på ordentligt om barnet behöver få i sig lite mer fett (som ivårt fall) och man kan ta det lugnt med saltet tills dom är kring 1 år.

• fantasy

allt utom extrasaltat! bregott normal går bara bra!

• cleopatra2

Mna ska altid använda osaltat (också till vuxna) det smakar bättre och är ofta färskare.
    Men egentligen ska ingen äta smör,ibland kanske lite för smakens skull,men ta olivolja istället.

Svar på tråden Vilket smör till små barn?