• Moi Mokulat

Budgivning pågår

Vårt hus började på 1 690000
    Vi är uppe 1850000.
    Så gjorde vår mäklare också något jätte konstigt. Han avbröt budgivningen eftersom några inte hade kollat med banken hur mkt de fick låna. *ledsen* De gör precis som de vill. Jag e skit ledsen för jag ville verkligen ha detta huset å nu måste alla vänta tills Lördag på denna tredje person.
    Vi är tre som budar.
    J-vla rövslickande mäklare.
    Detta är vår andra budgivning och jag e cool lugn på att vi inte få det. Men jag hoppas ju iaf. Håll tummarna för oss.
    Men får dessa j-vla mäklare göra vad som helst?
    Ursäkta språket. Men jag e verkligen sur.
    Varför vinner vi aldrig?
    Det handlar om massa pengar men folk är helt galnba här och vi orkar inte bo kvar i en två. Huset är perfekt för oss.
    Har ni varit med om något konstigt när det gäller budgivning?

• Svar på tråden Budgivning pågår
  • Såphia

Mäklarna är ju någon som säljarna betalar hutlöst för och då är det självklart att de väntar in och ser hur mycket de kan få ut för huset! Jag hade blivit galen som hussäljare om vår mäklare inte försökt få ut så mycket som möjligt för vårt hus! Dessutom sitter säljarna i ett drömläge, när tre par budar på samma hus och alla vill ha det!

• korven72

Det är itne mäklaren som bestämmer detta utan säljaren. Mäklaren är liksom säljarens ordförande... =)

Jag sålde nyligen min lägenhet och jag bestämde helt och hållet när vi skulle bryta budgivning och vem som skulle få köpa lägenheten. Dvs jag kunde valt någon som inte lade högsta budet.

Men förstår din frustration, det e jävligt jobbigt och nervigt att buda på hus.

• Moi Mokulat

joo jag förstå men ibland önskar man att de var lite mänskliga. De får faktiskt inte bra rykte när de gör så här.

Jag vill självklart har så mkt som helst för min lägenhet när vi säljer den. Ibland väljer husägaren ny husägare? Åker folk dit och presentera sig?
    Eller vad? Man vill ju inte vara påflugen.

Jag är ganska ny med det här med budgivning som kanske märks. men varför e det bäst med 3 intresserade?

Såphia skrev 2007-05-18 11:33:08 följande:
    Mäklarna är ju någon som säljarna betalar hutlöst för och då är det självklart att de väntar in och ser hur mycket de kan få ut för huset! Jag hade blivit galen som hussäljare om vår mäklare inte försökt få ut så mycket som möjligt för vårt hus! Dessutom sitter säljarna i ett drömläge, när tre par budar på samma hus och alla vill ha det!
  • Moi Mokulat

Joo jag förstå.

Joo men hur väljer de då?
    Man kan ju inte vara påstidig å åka dit och hälsa på och presentera sig. eller?

Jaoooo men jag e mest irreterad på at vi aldrig får något hus haha

svart tulpan skrev 2007-05-18 11:33:23 följande:

Det är itne mäklaren som bestämmer detta utan säljaren. Mäklaren är liksom säljarens ordförande... =)Jag sålde nyligen min lägenhet och jag bestämde helt och hållet när vi skulle bryta budgivning och vem som skulle få köpa lägenheten. Dvs jag kunde valt någon som inte lade högsta budet.Men förstår din frustration, det e jävligt jobbigt och nervigt att buda på hus.
  • korven72

hehe nej naturligtvis ska du inte åka dit och presentera dig, men som säljare är man ofta nyfiken och frågar mäklaren om vilka dom olika budgivarna är.

Det är ju faktiskt inte mäklarens fel om säljaren vill avvakta försäljningen några dagar, och han ska ju inte få dåligt rykte för det. Du kan ju ringa till mäklaren och berätta hur gärna du/ni vill ha huset och be honom förmedla detta till säljaren. *smör smör*

Vissa vill sälja till ex barnfamilj, låter konstigt men så kan det va...

• Såphia

Det jag menade är att om det är två eller tre par som budar, så känns det inte så mycket för de som vill ha huset och därför är man oftast med lite längre i budgivningen. Däremot har jag tittat på hus där det finns trettio intresserade och då följer man inte med i budgivningen lika länge om man inte verkligen har råd och det är drömhuset. Trettio känns oövervinnerligt, men tre känns det som man kan klara. Förstår du?

Däremot förstår jag din frustration! Vi vill själv köpa hus här hemma och då samtidigt sälja vårt hus, så jag förstår båda sidorna.

• Moi Mokulat

jaoo ska säga det till min Gubbe. För han har hand om detta.
    Jaooo men vi ska bli en barnfamilj hihi

Jaoo fast det e mäklaren som bestämde att vänta på den tredje parten inte säljaren de vet vi.

svart tulpan skrev 2007-05-18 11:42:02 följande:

hehe nej naturligtvis ska du inte åka dit och presentera dig, men som säljare är man ofta nyfiken och frågar mäklaren om vilka dom olika budgivarna är.Det är ju faktiskt inte mäklarens fel om säljaren vill avvakta försäljningen några dagar, och han ska ju inte få dåligt rykte för det. Du kan ju ringa till mäklaren och berätta hur gärna du/ni vill ha huset och be honom förmedla detta till säljaren. *smör smör*Vissa vill sälja till ex barnfamilj, låter konstigt men så kan det va...
  • Moi Mokulat

jaooo det känns lite lugnare att prata om det här. För jag vill itne att mina vänner och familj ska veta förens det är klart! Blir ju ännu nervigare om jag prata med dem.

Jaoo förra huset vi var med på var runt 27 st haha. men då kändes allt ok, men nu känns det skit när det bara är tre.

Jaoo vi ska ju sälja min lägenhet och man vill ju ha så mkt som man kan för den eftersom de penagrna ska in i huset. Så man vet ju itne riktigt var man får heller och hur mkt pengar det blir över.

Såphia skrev 2007-05-18 11:44:15 följande:
    Det jag menade är att om det är två eller tre par som budar, så känns det inte så mycket för de som vill ha huset och därför är man oftast med lite längre i budgivningen. Däremot har jag tittat på hus där det finns trettio intresserade och då följer man inte med i budgivningen lika länge om man inte verkligen har råd och det är drömhuset. Trettio känns oövervinnerligt, men tre känns det som man kan klara. Förstår du?Däremot förstår jag din frustration! Vi vill själv köpa hus här hemma och då samtidigt sälja vårt hus, så jag förstår båda sidorna.
  • korven72

Moi Mokulat skrev 2007-05-18 11:48:11 följande:

Jaoo fast det e mäklaren som bestämde att vänta på den tredje parten inte säljaren de vet vi. svart tulpan skrev 2007-05-18 11:42:02 följande:
    Men liksom... du vet ju inte hur dom har pratat innan (säljaren och mäklaren), man ger ju liksom mäklaren mandat. Som säljare stämmer du av flera gånger om dagen med mäklaren och får lägesrapporter.

Strunta i att vara arg på mäklaren och koncentrera sig på lördagen och fundera hur långt ni är beredda att gå i en budgivning. Det finns alltid andra hus....
  • Moi Mokulat

det e vårt sista bud som ligger ute nu.
    Därför är jag jätte pirrig.

Skickade ett sms till gubben om att han skulle fjäska lite å luska lite.

svart tulpan skrev 2007-05-18 11:57:14 följande:

Moi Mokulat skrev 2007-05-18 11:48:11 följande:
    Men liksom... du vet ju inte hur dom har pratat innan (säljaren och mäklaren), man ger ju liksom mäklaren mandat. Som säljare stämmer du av flera gånger om dagen med mäklaren och får lägesrapporter. Strunta i att vara arg på mäklaren och koncentrera sig på lördagen och fundera hur långt ni är beredda att gå i en budgivning. Det finns alltid andra hus....
  • korven72

Moi Mokulat skrev 2007-05-18 12:02:24 följande:

det e vårt sista bud som ligger ute nu. Därför är jag jätte pirrig.Skickade ett sms till gubben om att han skulle fjäska lite å luska lite. svart tulpan skrev 2007-05-18 11:57:14 följande:
    hahaha härligt. Lycka till. Skriv och berätta hru det går. *nyfiken*
  • Moi Mokulat

ja det ska jag absolut, emn jag tror verkligen att de går åt skogen. BUHUUUUUUUUUUUUU!
    Man skjuter ju upp livet för att man leta hus. Vi vill nämligen ha hus innan barn. Å så vill vi inte köpa bästa för att vi vill ha barn.

svart tulpan skrev 2007-05-18 12:46:44 följande:

Moi Mokulat skrev 2007-05-18 12:02:24 följande:
    hahaha härligt. Lycka till. Skriv och berätta hru det går. *nyfiken*
  • korven72

men du... ett litet tips... planera inte så himla mycket, barn kan ta tid på sig att hamna i magen... Ta livet lite som det kommer... Det löser sig alltid *ler*

• Moi Mokulat

jOOhooo jag vet. men jag e en sån människa som måste planera å blir jätte besviken varje gång det inte blir osm jag tänkt mig. TYävrr funkar jag så.

Nu väntar sängen!

Vi hörs imorgon kväll!

svart tulpan skrev 2007-05-18 14:25:13 följande:

men du... ett litet tips... planera inte så himla mycket, barn kan ta tid på sig att hamna i magen... Ta livet lite som det kommer... Det löser sig alltid *ler*
  • korven72

hehe jag vet. planerar också ibland FÖR mycket...

• Moi Mokulat

Det gick åt helvete!!!!!!!!!!!!!

USCHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!! *lipa*

svart tulpan skrev 2007-05-19 12:24:16 följande:

hehe jag vet. planerar också ibland FÖR mycket...
  • korven72

fan va trist. Vad hände???

• Moi Mokulat

nee alla tre var fortfarande me på 1,9¨å då kändes det för tungt för oss. Blir för dyrt!

Nee uschhh känns som aldrig kommer få något hus.
    Sen e det sån j-vla hus brist här *ledsen*

svart tulpan skrev 2007-05-19 20:42:59 följande:

fan va trist. Vad hände???
Svar på tråden Budgivning pågår