• ebbson

Magsjuka och banan?

Så har båda barnen haft magsjuka på en och samma vecka *pust* det är intesivt men vad gör man det är bara att gilla läget....Min minsta (som bara är 10 mån) har blivit bättre och pekar nu efter saker hon vill äta och hon äter rån och dricker vatten, idag har hon även smakat muffins och vill ha banan. Är det bra kan ja ge banan till henne i mosad form alltså eller ska jag vänta någon dag till. Någon som har erfarenhet av små barn med magsjuka?

• Svar på tråden Magsjuka och banan?
  • Mickis74

Låt henne äta det hon vill ha...

• Lin80

Det enda man ska tänka på vad gäller banan är väl att det kan vara lätt lösande.
    Men kanske man törs ge litegrann?

• Viktoria74

Ge inte precis vad hon vill ha när hon bara är 10 månader...undvik fullkorn och mjölkprodukter, det kan vara lite kraftigt för en liten mage som haft magsjuka. Mosad banan brukar vara bra, små portioner i taget. Mycket dricka. Att barnet vill ha mat är ju ett gott tecken, men ta det lugnt i böjan så undviker ni bakslag. Lycka till!

• Bebbes pappa

Jag har hört att mogen (gul/brunfläckig) banan är bra om man är hård i magen, medans omogen (gul/grön) banan snarare verkar tvärs om...

Fortsätt se till att hon dricker mycket.

Lycka till!

• Bebbes pappa

Men det är nog inte att rekomendera att ge omogen banan...

• Marvelina

Jag trodde att banan var stoppande! Brukar få ge katrinplommon till för att motverka. Och då är det ändå ganska mogen banan...

marvelina - not new and definitely not improved
Svar på tråden Magsjuka och banan?