• Jannie

Migrän o ständig huvudvärk??

Sen jag blev gravid har jag huvudvärk varje dag migrän, var tredje-fjärde dag.
    Man kan stå ut o jobba med huvdvärk men inte mot migrän ,jag ser knappt inget och är yr och spyr.

Har ni några tps mot migrän, alvedon hjälper inte, det känns inte rätt o sjukanmäla sigfrån jobbet pga migrän var fjärde dag..

Snälla behöver massor med tips och bot om de finns huskurer eller nåt sånt..

tack och kram jannie

• Svar på tråden Migrän o ständig huvudvärk??
  • tingel

Jag fick faktiskt Citodon utskrivet av min läkare. Vet inte hur ofta man kan ta det. Jag hade migrän ca två gånger i veckan i genomsnitt. Då var det iallafall ok att ta Citodon.

Enda huskur jag kan tipsa om är att spola händer och fötter i varmt vatten när migrränen är på g. Det ökar blodcirkulationen.

Lycka till! hoppas du kan lindra din migrän!

• Istadig

Jannie, är du säker på att det är migrän du har? Jag brukar ha migrän ibland (m aura) och trodde att det var det jag fick i början av graviditeten. Samma äckelkänsla och var också yr och fick huvudvärk. Visade sig sen att det berodde på att jag inte fick i mig tillräckligt med mat. De dagar jag kunde äta ordentligt mådde jag bra. De flesta som har migrän brukar ju annars bli betydligt bättre under graviditeten. Hur länge håller synstörningarna i sig? De brukar ju för de flesta bara vara en kort stund. Värt att kolla i alla fall?

Hoppas att du blir bättre!

• millan 85

hej jag har alltid haft mkt migrän, sen jag var tio. Och i början av min grav hade jag oxå jätte mkt, men sen slapp jag det helt fram till slutet. Men för mig har aldrig citodon hjälpt. Så min migrän doktor skrev ut Treo comp till mig, eftersom jag inte fick ta mina vanliga och de tyckte jag var kanon. Nej det är faktiskt ett helvete med migrän så ofta, man kan ju som sagt inte sjukskriva sig hela tiden, men har man migrän så klarar man ju abslout inte jobba.

Grattis till bebben i magen oxå förresten

• millan 85

Ett tips till som dom sa till mig när jag ammade var att man kunde ta en alvedon och en ipren, om du inte får något utskrivet. Ta det med kaffe oxå för koffein underlättar migränen.

Svar på tråden Migrän o ständig huvudvärk??